Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Torrdräkt/Våtdräkt

• bohm

Medlem
    22 september, 2005 vid 21:05

Det är en torr våtdräkt… Den är limmad i alla sömmar och har en dragkedja som inte släpper in vatten, så man är skapligt torr under… en “riktig” torrdräkt är inte gjord i neopren utan nåt nylonliknande material och den är mer luftig så att du kan ha kläder under.

Jag vet inte hur just den dräkten är, men skulle tro att du kan köra rätt så långt in på hösten med den, utan att frysa.

• hurre

Medlem
    22 september, 2005 vid 21:23

Tack. Så även om dräkten kanske inte är helt torr så borde den vara varmare än en våtdräkt av samma modell?

• bohm

Medlem
    23 september, 2005 vid 19:14

Det e typ ett försäljningsknep att kalla den för torrdräkt… det är en våtdräkt som är avsedd för höst och vår… och vinter om man är tuff smile.gif Jag har en liknande dräkt och körde när det var -3 i luften… funkade perfekt. inte nåt kallt om kroppen, det enda som var kallt var händer, fötter och ansikte.

7.jpg

3.jpg

• curry

Medlem
    23 september, 2005 vid 19:51

äh fan! alla prolimitdräkter släpper ju i sömmarna, bajs!

• hurre

Medlem
    23 september, 2005 vid 20:19

Shite om det stämmer…jag som precis tänkte köpa en.

• mrmille

Medlem
    24 september, 2005 vid 08:06

Köp en tjock suite och ta en tunnare sommarsuite under den på vintern om du ska köra neopren…

Se till att det är singlelayer (SL) då det är satan så mycket varmare.

En torrdräkt är ju iofs klart att föredra vintertid

• hurre

Medlem
    24 september, 2005 vid 09:44

Svar till:

Köp en tjock suite och ta en tunnare sommarsuite under den på vintern om du ska köra neopren…

Se till att det är singlelayer (SL) då det är satan så mycket varmare.

En torrdräkt är ju iofs klart att föredra vintertid

[/ QUOTE ]

Vet du något bra försäljningställe?

• mrmille

Medlem
    24 september, 2005 vid 10:52

Själv har jag 3mm SL suits från warp wink.gif
    Redig dynga alltså men med dubbla blir det varmt satan, dom kostar en 700 styck ungefär

I övrigt kan du köpa torrdräkter och sånt lite överallt
    Själv säljer jag mystics dräkter, både våt och torr. SL och DL

• bohm

Medlem
    24 september, 2005 vid 19:24

Jag har denna, och är nöjd… på vintern har jag ett vanligt underställ i bomull under.
    http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?products_id=293

Du ska nog inte välja Neil Pride, det verkar vara ganska många som har haft problem med dom på sista tiden.. http://www.kitenation.se/web/forums/viewtopic.php?t=2879

• mrmille

Medlem
    24 september, 2005 vid 22:31

bara en fråga men borde inte ull bli varmare under?
    har inte testat själv ännu

• bohm

Medlem
    25 september, 2005 vid 21:42

kanske det… vet inte.. men vad jag har förstått så ska man iaf välja naturmaterial före typ acryl och polyester och sånt, för det är varmare.

• mrmille

Medlem
    25 september, 2005 vid 22:15

ok!
    blir att prova lite då =)

• luuddee

Medlem
    26 september, 2005 vid 07:39

hmm jkag har använt ett hellyhansen under.. i nått meck material dom har det e faktiskt varmare än mitt i bomull… ska dock prova med ull under i vinter.

• stebe

Medlem
    26 september, 2005 vid 09:11

Ull är bra och vissa syntet material också. Men man skall undvika underställ i bomull då de de tar värme från kroppen i snabb takt så fort de blir fuktigt. Om man tittar på lite schysstare friluftsprylar så används aldrig bomull i fall där det kan bli fuktigt tex underställ.

• hurre

Medlem
    28 september, 2005 vid 17:54

Är SL verkligen så mkt varmare om man som nybörjare kommer vara i vattnet större delen av tiden?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Torrdräkt/Våtdräkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.