Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Torsda ina da varberg ina abay
-
Piss att man måste knega….. får trösta mig med att det ska regna hela dagen!
-
jag kanske kommer över på en kopp kaffe i din grävare i morgon då kan vi gråta ihop
-
sicken bra session, bra drag i 10.5an och en jävla massa gött folk, aloha för våfflorna kalina 🙂
-
Drygt två fina timmar fick jag på vattnet, riktigt härligt:smile: Lite drygt dock att jag blev lämnad kvar ensam på stranden efter att ha startat två andra personer, utan ens ett erbjudande om hjälp. Visst det fanns en krok (det blåste dock rätt mycket för att starta helt ensam), det går ju faktiskt väldigt mycket lättare om en person håller kiten på plats när man krokar fast sig. Jag var lite för ivrig och lite för slarvig, men hur som helst glad att ingen kom till skada, ingen buckla i någon bil och att kiten fortfarande är hel, blev en rejäl jävla smock i backen.
Jaja, lite trist tycker jag att det är med tanke på att jag själv alltid försöker hjälpa till vid start och landning.
Hur som helst grym dag:smile:
-
JAAA! Riktigt grym dag var det!
och kul att se Sam i Lejet!
//M
-
@BennyTC 532601 wrote:
Drygt två fina timmar fick jag på vattnet, riktigt härligt:smile: Lite drygt dock att jag blev lämnad kvar ensam på stranden efter att ha startat två andra personer, utan ens ett erbjudande om hjälp. Visst det fanns en krok (det blåste dock rätt mycket för att starta helt ensam), det går ju faktiskt väldigt mycket lättare om en person håller kiten på plats när man krokar fast sig. Jag var lite för ivrig och lite för slarvig, men hur som helst glad att ingen kom till skada, ingen buckla i någon bil och att kiten fortfarande är hel, blev en rejäl jävla smock i backen.
Jaja, lite trist tycker jag att det är med tanke på att jag själv alltid försöker hjälpa till vid start och landning.
heheh, den ena var nog jag, fibblade med min kite med vid starten.. Trodde ni två som var kvar på stranden löste det??? Ska hjälpa dig ut först nästa gång, sorry kompis!
-
ja det var gött att se Mat och Falles dominans bland vågorna.
-
BennyTC;532601 wrote:Drygt två fina timmar fick jag på vattnet, riktigt härligt:smile: Lite drygt dock att jag blev lämnad kvar ensam på stranden efter att ha startat två andra personer, utan ens ett erbjudande om hjälp. Visst det fanns en krok (det blåste dock rätt mycket för att starta helt ensam), det går ju faktiskt väldigt mycket lättare om en person håller kiten på plats när man krokar fast sig. Jag var lite för ivrig och lite för slarvig, men hur som helst glad att ingen kom till skada, ingen buckla i någon bil och att kiten fortfarande är hel, blev en rejäl jävla smock i backen.
Hey, tråkigt det blev så. Jag var personen som du launchade sist, som dock frågade dig om du kunde starta från hundkroken ah om det var allright och du svarade ja. Jag gjorde det antagandet att det var ok med dig eftersom du gav det intrycket och gav mig ut.
Du kunde sagt att du int var 100% på de och att jag skulle starta dig först. Eller visat hur man gör det på säkrast sätt med själv start från hundkrok och utan (gjort detta flertalet ggr själv) men klart kan det bära dumt till för den vane. Säg till nästa gång så vet jag 😉
Som sagt så va de en grym dag ah kul med så mkt folk på vattnet i kylan…
-
Jag skall inte tjöta mer om saken, det löste sig ändå, vill bara svara iaf. Det är inte min upplevelse av situationen då du enligt mig frågade om kroken var “min”. Sant dock att jag inte frågade om hjälp (med tanke på att det brukar lösa sig då någon annan tar initiativet, speciellt när det blåser såpass), och att jag inte frågade var för att jag knappt hann spänna på mig selen innan ni båda var borta:smile: Sedan var det som jag redan nämnt min egen iver och slarvighet (och en “dåligt timad” vindpust) som ställde till det.
För övrigt har jag startat många gånger tidigare från krok, men jag gör det inte igen i den vindstyrkan. Jag skrev inte inlägget för att jag vill smutskasta någon, precis som du själv skrev så kan det bära dumt för den vane (speciellt när det blåser). Och om det bara är en dude kvar på playan med en krok så kan man ju förslagsvis stanna kvar och kolla läget.
-
Faktum är att det kan vara lite klurigt att launcha själv ibland i kohagen, det blir ofta byigt inne på land speciellt när vinden ligger mer på väst. Hade en otrevlig upplevelse en gång där när jag skulle gå upp och byta bräda. Helt plötsligt tappar draken allt tryck och trillar rakt ner i powerzone. Inte så kul när det blåser pung med en 7.5:a. Lyckades styra upp den utan nåt tokryck den gången. Mitt råd var väldigt vaksam och håll draken lågt.
-
e de inte sand eller lerstrand där man kan lägga kiten med LE neråt på och sen göra en vanlig enkel självlaunch utan krok å meck? tycker det är mkt smidigare än krok om det finns plats till det.
-
pjoter;532998 wrote:e de inte sand eller lerstrand där man kan lägga kiten med LE neråt på och sen göra en vanlig enkel självlaunch utan krok å meck? tycker det är mkt smidigare än krok om det finns plats till det.
Jodå har gjort detta flertalet ggr både i läjet ah apelviken, så de funkar:smile:
Logga in för att svara.