• mick

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 06:12

Jag satsar på Skälåker både torsdag och fredag om inget bättre Nord-bud dyker upp.

• bjornen

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 07:33

Tycker att vi ska testa Fituna om det blir rak N eller NNV. Jag har varit där och rekat. Det ser lovande ut på den vindriktningen…

Skälåker suger fett när det vrider över på N 😡

//Björn

• marden

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 08:18

Gotland ?

• bjornen

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 09:47
    Quote:
    Gotland ?

Blidö?

• marden

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 10:38

Gävle ?

• marden

Medlem
    31 augusti, 2010 vid 18:03

det är desperat nu efter nordspott..här kanske http://kartor.eniro.se/m/IqdoW så kan man ta en kall i klubbhuset efteråt får man köra i inre om man betalar grenn fee?

här http://kartor.eniro.se/m/Iqdi7 för att få rätta lera o fågelskit känslan.

men bildö borde man kanske kan prova på tor -fre

• bjornen

Medlem
    1 september, 2010 vid 18:05

Dyker det upp någon på fituna i morgon?

//Björn

• kiropraktorn

Medlem
    1 september, 2010 vid 18:21

Jag och havstunga tänkte segla från 10:00 nånstans. Först tänkte vi näsbypark men efter studerande av spotguiden så tycker jag Görväln och sandvikens brygga ser bäst ut. Det är inte supernära kusten men jag tror vi får vind ändå. Frågan är om det kanske blir väldigt choppigt på de ställena ? Fituna blir det nog inte om ingen övertalar oss…..

• kiropraktorn

Medlem
    1 september, 2010 vid 18:24

Jag understryker att Görväln och sandvikens brygga ser bäst ut om man inte vill sitta i bilen i 2 timmar……, resarö är också ett alternativ. Hör av er om det är fler som vill ut samma tid.

• robin

Medlem
    1 september, 2010 vid 21:16

Torsdag kväll blir det nog Görväln för mig men det blir knappast före femtiden. Helt ok på nordliga vindar.

• kinabalu

Medlem
    2 september, 2010 vid 05:51

Fituna på Nord var en intressant idé! Det lär nog bli riktigt platt och kan nog bli hyffsat med vind då man har hela Kagghamrafjärden bakom udden (norr om udden) så det är ju riktigt fritt för vind från Norr.

Kommer inte loss från jobbet idag, så det blir inget för mig. Rapportera gärna om det var bra. Skulle inte Fituna funka kan ni ju bara hoppa ett snäpp längre söderut och köra vid Rangsta Brygga istället.

Angående Sandvikens brygga, så är det ett jäkligt kul ställe att segla på (för bump & jump), men det kräver mycket vind för att ”komma igång” där. Vill man segla fort ska man dock välja ett annat ställe.

• mick

Medlem
    2 september, 2010 vid 07:19

Kiropraktorn, kan inte du slå mig en signal med rapport när ni är på plats? Vore grymt schysst!

0733839713

• budda

Medlem
    2 september, 2010 vid 10:41

Görveln var mitt tidigare home spot.. funkar fint på nord, men blir grymt choppigt..

• kiropraktorn

Medlem
    2 september, 2010 vid 16:00

Ok, jag åkte till saltsjöbaden och gick i vid seglarvägen. Körde mellan 9:30-11:30. Det såg inte så bra ut på spotguiden men var helt över förväntan ! Inte mycket chopp, visst vinden hade lite hål men inte jobbigt mycket. Planade 95% av tiden med 7,5 och 115L slalom. Sen att det var sol och fortfarande behaglig temperatur i vattnet är ju inte så tråkigt !

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.