Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torsdag Sthlm

• stoorfaen

Medlem
    9 juli, 2009 vid 11:33

Nå, vem drog längsta strået?

• g_l

Medlem
    9 juli, 2009 vid 11:42
    stefanlindmark;558002 wrote:
    Windguru WRF27 borde du titta på istället och sedan har du 12 timmar fördröjning på gratisversionen. Prognosen nu maxar 6 m/s i grundvind mellan kl 0900 och 1100 torsdag.

Om du maxar storleken på bilden jag la in så ser du att tipset inte var så allvarligt menat…
    Hur som helst: smiter man från jobbet så kan man inte åka så långt, så det blev Värtan trots allt. Några planingar blev det i alla fall på förmiddagen. Vi var tre tappra som trotsade regnet och den lynniga och byiga vinden.

• 6-limpan

Medlem
    9 juli, 2009 vid 12:06

Nå, blir det någon vind ikväll tror ni?

Windfinder och WindGuru GSF säger ju ca 8 m/s
    Smhi 6-9 m/s
    WindGuru WRF27 1-2 m/s
    (Runt Ingarö/stavsnäs)

• electric

Medlem
    9 juli, 2009 vid 12:38

Suck, jaha då blev det som så ofta trots superprognoser, dvs inget alls. I alla fall inte på vårt ”nord”-ställe här i Södertälje, dvs Sandvikens brygga. Var där nyss: NO 5-6 m/s. Jag har för mig att det utlovades N 10-15 m/s eller nåt? Det är tydligen inte lätt att vara meteorolog när lågtrycken kommer från öster.

/Lars

• bjornen

Medlem
    9 juli, 2009 vid 12:54

Senaste kanotvädret och kustvädret visar vrid mot V-SV ökande mot kvällen/natten så med flyt kanske man kan segla Dalarö i kväll ? Annars ser ju fredagen riktigt bra ut 🙂 Tyvärr jobbar jag i morgon så det får bli en tidig segling på Dalarö. Någon som är sugen att segla på morgonen ?

//Björn

• getwet

Medlem
    9 juli, 2009 vid 13:28
    Electric;558145 wrote:
    Suck, jaha då blev det som så ofta trots superprognoser, dvs inget alls. I alla fall inte på vårt ”nord”-ställe här i Södertälje, dvs Sandvikens brygga. Var där nyss: NO 5-6 m/s. Jag har för mig att det utlovades N 10-15 m/s eller nåt? Det är tydligen inte lätt att vara meteorolog när lågtrycken kommer från öster.

/Lars

Vi hamnade ”mitt i skiten” verkar det som, vind runt om men inte just här (förb….lågtryckscentrum), surt som fan Lasse men imorgon är det på igen hoppas jag. Fituna eller Nynäshamn?

• stefanlindmark

Medlem
    9 juli, 2009 vid 13:37
    G_L;558134 wrote:
    Om du maxar storleken på bilden jag la in så ser du att tipset inte var så allvarligt menat…

He he. Då måste man ju tänka först. Den kapaciteten sparar jag just nu till jobbet 😉

G_L;558134 wrote:
    Hur som helst: smiter man från jobbet så kan man inte åka så långt, så det blev Värtan trots allt. Några planingar blev det i alla fall på förmiddagen. Vi var tre tappra som trotsade regnet och den lynniga och byiga vinden.

Kul att det blev någon åkning av. Hemma hos mig fullständigt vräkte regnet ner.

• 6-limpan

Medlem
    9 juli, 2009 vid 13:38
  • nissex3m

Medlem
    9 juli, 2009 vid 14:16

Väst 9 m/s vid Landsort just nu. Fågelöudde för högt upp kanske, för däruppe blåser det Nord. Någon med bra förslag?

En annan fråga, varför har SMHI skapat ett ”kanotväder” med vindstatistik!?! Det är väl f-n så mycket mer intressant att göra ett SMHI ”Vindsurfingväder” med info från de mest intressanta spoten. Vem kan man kontakta?
    (Är det inte ngn kille som har i sin signatur att han ”känner Pohlman”? Då får han nog börja dra i sina sociala trådar på SMHI 😉

• 6-limpan

Medlem
    9 juli, 2009 vid 14:48

Kan dalarö bli nått efter jobbet kl 18-21?…
    Hinner lågtrycket dra tillräckligt norr ut?

• nissex3m

Medlem
    9 juli, 2009 vid 14:58

Farstanäs kan nog funka, men dit har man ju ingen nyckel… Electric kanske kan släppa in mig mot en viss tullavgift?

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torsdag Sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.