Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Toyota Hiace
-
Toyota Hiace
Posted by kamaaina on 24 april, 2007 at 16:35Någon som har någon kommentar kring disel motorn och bilen i övrigt??? E den stabil eller?
mag replied 16 years, 11 months ago 11 Members · 11 Replies -
11 Replies
-
Toyota gör ju generellt riktigt bra bilar och motorer. Jag tror inte att HiAce är ett undantag men rost är dem ju tyvärr inte lika bra på att förebygga….
-
Vet en snubbe, Oscar, i finland (FIN-42 tror jag) han hade en sån och var jättenöjd sist jag såg honom men det var ett tag sedan.
.s
-
Har haft en Toyouta hiace buss, 95 års modell och var grymt nöjd.
Tyvärr voltade den i vintras och fick rulla till skroten, men innan dess var den helt super. 2.90 i lastlängd, billig att serva och gick aldrig(nästan) sönder. Bara små fix. Det är nästan omöjligt att finna dom till salu, har letat i över 6 månader. Rekommenderas varmt! hälsar, Peter -
Har en 96a
Dom går aldrig sönder bara byta bromsgrejor när dom e slut o rolla över rosten till sommaren.:laugh: -
Jag såg 9 st på en lastbil på väg söderut idag.
Jag tror att de köps upp och exporteras för att gå som taxibussar i de där långtbortländerna. Om inte annat så är det ett gott betyg! -
Riktigt skön buss. Går bra och jag har inte haft några problem med min alls. Köpte den under förra våren, det är en årsm 00.
Tycker det riktigt smidigt med två sjutdörrar, man slipper springa runt bussen hela tiden. Fler möjligheter om man vill bygga inredning.
Finns några nackdelar:
*)Bensinaren tar en del soppa, 1.3 vid lugn blandad körning (2.7 L motor och autmat).
*)Bakhjulsdriften, bussen är ganska lätt bak. Har dock inte kört den på vinterunderlag. På sand gräver den ner sig rätt lätt. -
Harv en 95. Helt underbar att äga och att packa surf och att bo i. Har en massa snubbar som ringer och vill köpa den hela tiden… Fan vet hur dom får tag i mig.
Fördelen är att den är lång och smal vilket underlättar både packning och stadskörning.
-
Har en 2,4 TD automat långa modellen från -00 och hitills har den fungerat lysande. Någon vidare rost har jag inte haft problem med. någon pyttefläck men det är ju bara att ta det snabbt.
-
Grymt stabil motor och bil. Toyota kvalitet = world class. Om det bara är servade regelbundet. Lite sämre rostskydd kanske men det är ju lätt att kolla innan du köper
/Magnus
Log in to reply.