Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TR4 sneak pict

• kinetic

Medlem
    11 november, 2007 vid 18:54

MauiSails börjar se riktigt vassa ut…Barry Spanier verkar ha hittat “gammal god form” igen…Verkar va rätt stora segel på bilden med tanke på att det är 9 lattor (gissar kring 7.0)

• larsd

Medlem
    11 november, 2007 vid 18:59

På TR1 -> TR3 (& säkert TR4 oxå) är det 9 lattor från 5,1 och uppåt.

• hanko

Medlem
    11 november, 2007 vid 19:05

@LarsD 428009 wrote:

Det röda TR3, det vita TR4!

Lite svårbedömt läge men nog ser det ut som TR4:an är snabbare hehe!!

Jag har fått bilder på nya Gaastra Speedfoil-2008 men jag släpper dom inte förrän i veckan..!

Mr TR-1

• tobhed

Medlem
    12 november, 2007 vid 11:02

Snygg bild måste jag säga.
    Mer info http://www.light-wind.ru/product_info.php?products_id=135 fast på ryska

• dr-masse

Medlem
    12 november, 2007 vid 11:29

Åh, skall Gaastra återuppliva det fin-fina namnet “speedfoil” igen?

Uj, uj, härlig nostalgi! “Racefoil pro” finns ju därhemma, lite trasigt bara!

• larsd

Medlem
    12 november, 2007 vid 16:07

@dr Masse 428104 wrote:

Kan oxå vara så att Hänkö – “the vintage rider” har en räv bakom örat och driver med oss … !

• tbsurf

Medlem
    12 november, 2007 vid 16:42

@LarsD 428009 wrote:

Det röda TR3, det vita TR4!

jisses vilka fina segel.. 🙂 och snyggt på skrivbordet blev det oxå.. mmmm

• culing

Medlem
    12 november, 2007 vid 17:53

@dr Masse 428104 wrote:

Så kul som speed och racefoil verkar det inte bli, däremot ett nytt Vapor 2008.
    http://www.gaastra.co.nz/gaastravapour.asp

• larsd

Medlem
    12 november, 2007 vid 18:24

@tobhed 428098 wrote:

Snygg bild måste jag säga.
    Mer info http://www.light-wind.ru/product_info.php?products_id=135 fast på ryska

Imponerande Tobbe, du är en av konfens riktiga web crawlers. Hänga på ryska surf siter inger viss respekt!

• hanko

Medlem
    12 november, 2007 vid 18:39

@LarsD 428155 wrote:

Kan oxå vara så att Hänkö – “the vintage rider” har en räv bakom örat och driver med oss … !

Oj är vi på 2000-talet redan…! I got carried away…o menade förstås Gaastra Speedfoil 1988……! Äh…inte så noga med siffror..!

Jag väntar på att sponsorerna ska höra av sig för test-sessions i exempelvis Sandy Point. Undrar varför det dröjer så?

Men jag håller med om att dom ser grymma ut…..TR-4:orna alltså..!

Teamrider Maui-Sails 2008

• hanko

Medlem
    12 november, 2007 vid 18:41

@culing 428179 wrote:

Sätter upp en 7.6 Vapour på önskelistan till tomten!!

• larsd

Medlem
    12 november, 2007 vid 18:54

Gaastra Speedfoil Pro ett av historiens bästa namn, men på gränsen till falsk marknadsföring även på den g:a goda tiden …

• kinetic

Medlem
    12 november, 2007 vid 19:44

Hehe…Ett gammalt “fint” Speedfoil..Hade själv ett 5.0 dock från -89, passade utmärkt till min Allegro, Allegro:n finns kvar med Speedfoilet skänktes till en surfkompis…Enda kruxet med de tidiga Gaastra seglen var att cambersen behagade gå sönder om man var lite väl entusiastisk o spänna lattorna…

• jester

Medlem
    13 november, 2007 vid 06:41
    culing;428179 wrote:

Hmmm… Ser ut o vara en massa förstärkningar i toppen (x-ply?)… Uj, det måste ju vara ap-tungt… 😀 Eller vad säger du, Mattias? 😉

• swe-496

Medlem
    13 november, 2007 vid 14:19

Vilket av seglen menar du nu Jesper? Det gamla Speedfoilet måste ju väga bly;).
    Hävdar fortfarande att det är onödigt med X-ply i toppen. Oavsett hur lite viktskillnad det är i jämförelse med ett segel utan X-ply i toppen så är det onödig vikt anser jag. Racesegel ska vara så lätta som möjligt. DÄR MED BASTA;)

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TR4 sneak pict

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.