Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Träffa läppen…
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
Träffa läppen…
Publicerad av ola-h på 15 maj, 2007 vid 13:09…det är nå’t speciellt med att träffa läppen.
Sitter och grämer mig för att jag prioriterade fel och inte sov över och seglade Åsa på morgonen idag, men samtidigt njuter jag fortfarande av sista timmens guppasegling på yttre igår. Just när det är sådär väldigt lite vind är känslan när man får på en bra läppträff kanske som mest intensiv. Visst är det häftigt att sätta en bakåt och visst är det spännande att segla riktigt fort, men att träffa läppen, det är helt enkelt nåt speciellt.
mag svarade 17 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
De där läpp-hoppen från PWA Cabo-Verde va nog det vackraste jag sett. JAg segla stenudden på morgonen 15/5 men kom inte ut förän efter 9, då blåste det bra med fullt drag i 5.2 och det rulla in stora dyningar. Det såg ut som det gick bra vågor vid yttre men de försvann ganska snart då vinden var lite nordlig men dyningarna låg kvar och man fick bra vinkel på dem, man kan få rätt långa hopp då man kan köra rakt på vågen utan att kryssa. Ingen annan va ute heller.
-
Kan inte annat än att hålla med till fullo! Rätt oslagbart att surfa vågen i lättvind å tajma in en go läppträff så att man skjuts ut som ett skott framför vågen…och förhoppningsvis kastar lite vatten omkring sig 🙂
-
Mmmmmm…. Läppträff…
Föresten, vart skall man om man skall träffa läppar i danmark på torsdag? söderut?
-
Hvide Sande söder om piren. Blir jävligt bra på NV-NNV. Dock ligger prognosen bara på NV 8-11 för sydvästjylland på torsdag. Tveksamt.
-
Ja nu var det nerskrivet en aning, freestyle i krik är väl nödlösningen…
-
Du som varit där nere Rille… kolla DMI 3 timmars och avgör om det räcker med den vinkeln nere i H.Sande imorgon bitti!! Iså fall väljer vi en annan väg neråt efter landstigningen ikväll.
Kommer ni över eller?? Peder sa att du vara lika velig som vanligt! 😉
-
Jo, jag är väl en jävla vel-potta. Ser ut att bli SSV-SV fre-lör så Klittmöller kan ju gå av. Får väl snart bestämma mej. Vill ju helst ha V-NV pungavind i Middles! 😉
Jag har kört Hvide Sande på NNV och bra tryck i 4.5, det blev logo-mast och nära sideshore. Nu är prognosen ett lokalt fält med knappa 8-11 och NV. Vågor 1.5-2m. Alltså risk för sunk. Dock är det väl enda stället som är surfbart imorgon. Små vågor, cross-on. Dock ett jävla fint ställe och mollen lär klippa av värsta shorebreaket. Jag hade åkt dit! Om inte annat för att reka! 😉
..dessutom ligger ju Ringköbing-fjorden innanför för najs freestyle-fjollning. -
Någon som har lite fakta om Hvide sande, vilka riktningar gäller, spot mm.
//Glenn
-
Klitmöller Bay har jag aldrig kört med riktigt bra förhållanden så det skall bli najs det. Vi får väl se hur det ser ut på prognosen imorgon bitti och var vi vaknar upp någonstans.
-
Whide sande kanske? Så kan man ta till freestyle om man inte får tillräckligt med tryck för vågsegling.
-
Hvide Sande ligger ju bra till mitt på Västkusten dessutom, mellan Klitmöller o Blåvand. Då kan man dra om det verkar bra söderut eller norrut.
Får se om vi dyker upp på fredag.
/Magnus
Logga in för att svara.