Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Trälhavet surfbart med försiktighet
-
Trälhavet surfbart med försiktighet
Publicerad av stefanlindmark på 17 mars, 2012 vid 17:18Efter 6 veckors uppehåll pga överisning var det dags för vårsurf och avrostning idag.
Vattnet är helt öppet, men det driver ut isflak från vikarna som nästan inte syns alls i motljus. Med ordentlig uppmärksamhet är det farbart.
stefanlindmark svarade 12 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Härligt! Väntar nog själv tills vattnet är helt säkert från isflak…
-
YEeees! Tack för rapporten, undrar hur länge tills man kan slippa oroa sig över driv-is i vattnet(?)
Nu börjar det snart m.a.o 🙂 Som jag har längtat att få ställa fötterna i stropparna o nu j’lar ska jag göra allt för att få skiten att släppa från ytan 😀 dags att växa upp och låta bli att fisa runt..
(hornen lär väl försvinna när våtisen är på dock)
-johan -
hoppas komma ut och titta iaf om det inte är alltför kyligt i luften(söndag). tänkte nog gå från resarö eller svinninge så man har bilen på rätt sida när man flyter iland halvt ihjälfrusen :/ 🙂
Å andra sidan, om fler kommer ut och utgår från österskär trots vindrikting så kanske man skulle åka dit. hmm -
Jag kommer åka formula imorgon söndag. Migge åker förmodligen också. Har skruvat i alla åtta fotstropparna idag bara för att ännu en gång bevisa att det inte är mängden prylar som spelar roll 🙂
Det är inget oöverstigligt problem med nordlig vind så länge det blåser ordentligt. Om det däremot är dåligt vind blir det jobbigt när man måste fjöskryssa in till stranden, speciellt de sista hundra turbulenta metrarna. Som ett tips är en bra lösning vid de lägena att istället stryka land, oftast i riktning öst till väst från udden närmast Lindholmsviken.
-
Jag e på.
Bara en sak. Sa vi 12 sommartid eller 11vinter tid på vattnet ???:confused2:
/// Migge
-
Vinter. Eller sommar. beroende på den som man får sova längst.
-
Vi körde från Resarö. Extrembyigt men kul att prova sina nya grejor.
-
bara att inse. jag är en toffel. vågade mig inte ut idag, blev ngt avtaaggad när jag lastade in i bilen.
men det var lika kul att träffa er igen 🙂 såg ut att vara drömlikt platt vatten! (och byigt) -
jo plattare än idag går det nog inte få det här. De värsta tokbyarna lugnade sig lite senare på eftermiddagen men det var fortfarande upp och ned som EKG-kurvan för en uppretad Bruce Banner.
Logga in för att svara.