Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träning för att orka med surfet?

• anonym-anvandare

Medlem
    24 september, 2003 vid 14:24

Fint kom igen om tio år så får vi andra sossar betala din bypassoperation…

• surf_matz

Medlem
    24 september, 2003 vid 14:33

Om inte du bränner de kalorierna under ett surf så borde du snacka mindre och surfa mer!

• clemens

Medlem
    24 september, 2003 vid 14:39

Simma!

• anonym-anvandare

Medlem
    24 september, 2003 vid 16:31

Jag har väl ganska normalstora händer, har en bom med smalt grepp och kan inte segla med handskar, får grym kramp då grin.gif . Det kanske är tekniken det är fel på smile.gif

• surfmore

Medlem
    24 september, 2003 vid 16:35

Hmm, de var jag som skrev det förra messet, nåt strul blev det…

• maglu

Medlem
    24 september, 2003 vid 16:58

Jag klippte upp ett hål i mina handskar igår. Bara främre delen av handflatan, precis där handsken har en tendens o vecka sig. Funkar ok, mindre kramp, fortfarande ganska varmt. Sen kan man ta ur fingrarna ur handsken om man ändå börjar få kramp.

• anonym-anvandare

Medlem
    24 september, 2003 vid 17:16

Vet du vad Matz det handlar inte så mycket om kaloriintaget utan mer om hur andra saker som kostfiberhalt, näringsinnehåll, härskna sönderbrända frityroljor, för mycket salt osv osv..
    Vissa människor tål snabbmat bättre än andra men varför minimera sin potential?

• mikaels

Medlem
    24 september, 2003 vid 20:58

Svar till:

Kan bara instämma i att det är en “konst” att hitta nåt som påminner om surfet.

[/ QUOTE ]

Ett ord: roddmaskin smile.gif

Den tar precis på samma sätt som surfing, händer, armar, axlar, rygg och ben.

Ruskigt bra!

• surfmore

Medlem
    25 september, 2003 vid 10:26

Vad kostar en roddmaskin ungefär?

• mikaels

Medlem
    25 september, 2003 vid 10:57

http://www.sporttema.se/shop/catalogue.php?cat=13
    Denna går på sex lakan, själv har jag ingen egen, utan går på gym.

• surfmore

Medlem
    25 september, 2003 vid 13:25

Ok, såpass mycket, för roa mig med den på gymet då tror jag grin.gif

• babilidoo

Medlem
    25 september, 2003 vid 14:43

Skaffa bra kondition tongue.gif

• surf_matz

Medlem
    25 september, 2003 vid 15:05

Jag hävdar fortfarande att MakeDonkan är det bästa grin.gif!

Kolla här va, en meny ger ju hela kostcirkeln: Proteiner i köttbiten, Kolhydraterna och de fibrer du snackar om kan man hitta i brödet och inte minst i de härligt friterade potatisarna, ett litet salladsblad ger lite vitaminer och saltgurkan tillsammans med pommesen hjälper till att hålla saltbalansen på 0,15 Molar smile.gif! Det fysiska arbetet man lägger på surfingen innerbär ju en hög fettförbränning, så det ser jag inte som ett problem…

Förövrigt så anser jag nog att kostfibrerna är ganska överskattade, de hjälper bara till att binda vattnet i tarmarna och på så sätt hålla en bra fart på innehållet i dessa. Får man för lite vätska däremot (ex. efter en surfdag) så kan det få en motsatt effekt.

Ett lite mer seriöst inlägg:
    Om man har problem med kramp så kan man se till att dricka mycket, viktigt är också att få i sig tillräckligt med mineraler. Bl.a är Ca2+ viktig för muskelkontraktionen. En banan har mycket mineraler i sig, så det kan ju vara bra att ha med sig.

• jorgen

Medlem
    25 september, 2003 vid 15:08

Statisk underarmsträning borde funka bra. Holdbar, straphold och pinch är bra övningar. Overall styrke och konditionsträning är också bra.

//jörgen

• surfmore

Medlem
    25 september, 2003 vid 18:54

Jo, får lägga om gympassen lite så man anpassar dom efter surfingen lite mer. Köpte kortare hängselelinor idag och de gjorde faktist susen, orkade köra mycket längre utan att bli trött.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träning för att orka med surfet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.