Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träning före surfet som förhindrar träningsvärk dagen efter!!

• jarp

Medlem
    27 mars, 2007 vid 18:36

@Rasmus_W 372867 wrote:

Klart man kan. Men jag klassar bägge som “syreupptag” eftersom den anaeroba prestationsförmågan hänger ganska intimt samman med den aeroba. Utan en utmärkt aerob förmåga blir det inte mycket med mjölksyratåligheten.

hmmm hur då?
    aerob / anaerob förbränning är två olika sätt muskeln jobbar på …med eller utan syre!

Hur har den aeroba förbränningen förknippad med mjölksyretåligheten?

• johnjrambo

Medlem
    27 mars, 2007 vid 19:57

jarp..du kommer undan med en varning som NEWBI i tråden.

• swe227

Medlem
    28 mars, 2007 vid 15:30

strech over and bend

• rasmus_w

Medlem
    29 mars, 2007 vid 14:12

@jarp 372873 wrote:

hmmm hur då?
    aerob / anaerob förbränning är två olika sätt muskeln jobbar på …med eller utan syre!

Hur har den aeroba förbränningen förknippad med mjölksyretåligheten?

Om du har en rejäl aerob kapacitet så behöver du inte jobba anaerobt lika ofta eller lika mycket, vilket i allmänhet brukar betyda att du kan jobba mer och hårdare när du väl behöver din anaeroba förmåga.

Det finns en anledning till att konditionsidrottare på elitnivå tränar ca 50 % lågintensivt, 40 % medelintensivt och högst 10 % högintensivt. Jag gick en spinninginstruktörsutbildning i höstas och kursledaren, en gammal tävlingscyklist poängterade just att tack vare att han tränade så mycket på låg intensitet så orkade han spurta mycket hårdare än de flesta.

• johnjrambo

Medlem
    29 mars, 2007 vid 14:44

Rasmus_W du är nu kickad.

• oaxen

Medlem
    29 mars, 2007 vid 14:48

Shit, det var på det berömda håret…

Man vill ju inte bli kickad av Rambomannen.

• rasmus_w

Medlem
    29 mars, 2007 vid 15:06

Tror det blir svårt för honom att kicka mig. Min harvärja är nog en av konfens vassate.

• the_novice

Medlem
    29 mars, 2007 vid 17:01

Vet inte riktigt vad en vassate harvärja är för ngt men Rambo om någon borde ju veta var gränsen går för att bli kickad…. 😀

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träning före surfet som förhindrar träningsvärk dagen efter!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.