Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träningstips i stiltjetider

• Träningstips i stiltjetider

Publicerad av draaaag_eller på 1 maj, 2004 vid 14:08

Jag har alltid problem i början av sässongen med underarmarna. Det tar alltid ett tag att komma igång med hängseletekniken man hade övat upp året innan. Armarna har legat i princip otränade sedan sista surfet i oktober. Men nu har jag hittat en kul grej… Gyrobollen från teknikmagasinet är grymm! Jag har sån träningsverk efter ha haft den bara i en dag! Man blir tom sugen på att hålla den igång, till skillnad från alla fjäderbelastade handkramare man har provat. Dessutom kostar den bara 59spänn på teknikmagasinet. Det tråkiga är väl att jag inte hittat den förrän nu, surfsässongen är ju igång (om det bara vill börja blåsa…). Dessutom finns det lyxvarianter med varvräknare och grejer, kostar det dubbla, men kan nog locka en del prylgalna surfare!

Från teknikmagasinets hemsida:
    Gyrobollen

Träningsredskapet för dig som vill ha något lite tyngre än Stressbollen. Sätt fart på gyrot med ett ryck i snöret och håll det sedan spinnande genom att röra armen och handleden, ju mer du tar i, desto tyngre blirdet, och desto snabbare roterar gyrot. Låter löjligt enkelt, men till och med våra tuffa lagerkillar veknar efter ett par minuter i högt tempo. Ett bra sätt att träna upp koordination, grepp och styrka i handled och underarm. Bra för fört ex tennis- och golfspelare samt “gejmare” med trött musarm. Mått 70 mm diam. Vikt 226 g. Andra tar upp till 295 krför motsvarande pryl!
    Pris: 59 kr

kamaaina svarade 20 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • e_axel

Medlem
    1 maj, 2004 vid 14:34

Vill du hålla underarmarna igång när det är stiltje och IS kan jag rekommendera att börja med klättring..Riktigt kul och väldigt bra träning inför och under surfsäsongen..lätt bra mycket roligare en att krama boll cool.gif

• ola_p

Medlem
    1 maj, 2004 vid 19:23

Jepp, klättring e fin vinterträning, och ganska skoj när det inte blåser också för den delen…

• thelee76

Medlem
    1 maj, 2004 vid 21:40

vill man hålla underarmen igång är det bara att se till att vara singel och pilsk. Man övar ifs bara upp en underarm men kul e det wink.gif

• kamaaina

Medlem
    2 maj, 2004 vid 17:58

Svar till:

vill man hålla underarmen igång är det bara att se till att vara singel och pilsk. Man övar ifs bara upp en underarm men kul e det wink.gif

[/ QUOTE ]

Vadå EN hand, man behöver väl båda, eller?

• herodude

Medlem
    2 maj, 2004 vid 18:04

eey kaminaa va fan, de e isof om du har en partner å “putsa raketen” eller huuur gör du när du använder båda???? hehe

• johanc

Medlem
    2 maj, 2004 vid 23:00

En hederlig pullup bar, insmord med vaselin får även de mest förhärdade 8a-klättrare att gråta…..

cool.gifJohanC

• kamaaina

Medlem
    3 maj, 2004 vid 00:27

Ja du Herodude…..kan bara säga….
    SIZE DOES MATTER!!!
    wink.gif grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Träningstips i stiltjetider

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.