-
Träningstips i stiltjetider
Jag har alltid problem i början av sässongen med underarmarna. Det tar alltid ett tag att komma igång med hängseletekniken man hade övat upp året innan. Armarna har legat i princip otränade sedan sista surfet i oktober. Men nu har jag hittat en kul grej… Gyrobollen från teknikmagasinet är grymm! Jag har sån träningsverk efter ha haft den bara i en dag! Man blir tom sugen på att hålla den igång, till skillnad från alla fjäderbelastade handkramare man har provat. Dessutom kostar den bara 59spänn på teknikmagasinet. Det tråkiga är väl att jag inte hittat den förrän nu, surfsässongen är ju igång (om det bara vill börja blåsa…). Dessutom finns det lyxvarianter med varvräknare och grejer, kostar det dubbla, men kan nog locka en del prylgalna surfare!
Från teknikmagasinets hemsida:
GyrobollenTräningsredskapet för dig som vill ha något lite tyngre än Stressbollen. Sätt fart på gyrot med ett ryck i snöret och håll det sedan spinnande genom att röra armen och handleden, ju mer du tar i, desto tyngre blirdet, och desto snabbare roterar gyrot. Låter löjligt enkelt, men till och med våra tuffa lagerkillar veknar efter ett par minuter i högt tempo. Ett bra sätt att träna upp koordination, grepp och styrka i handled och underarm. Bra för fört ex tennis- och golfspelare samt “gejmare” med trött musarm. Mått 70 mm diam. Vikt 226 g. Andra tar upp till 295 krför motsvarande pryl!
Pris: 59 kr
Logga in för att svara.