Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Transfer Corralejo Furteventura?
-
Transfer Corralejo Furteventura?
Publicerad av zilversurfarn på 23 oktober, 2006 vid 13:28Nån som vet om det är ok att ta med kiteprylar på transferbussen till Corralejo från flygplatsen i Fuerteventura? Stod nåt om att man ansvarar för transport av sportutrustning själv på Apollos bokningssida.
Om inte, vad kan det kosta att ta en taxi? Transfern går på ca 300spänn för oss.Nån som har koll?
cortex svarade 18 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Självklart ska du ha bil för att få ut maximalt av Fuerrrrte. Men annars kostar enkel resa med taxi ca 30-40 Euro. Busschaufförerna är jäkligt heta på att få lite extra cash så dom brukar kräva pengar i handen för o få med prylarna oavsett vad man ”bokat” med resebolaget.
-
När ska du dit? Jag åker dit med familjen den 20 nov till den 4:e dec. Kommer att bo i Corralejo på RIU Oliva Beach.
Angående transfer… jag gör som vanligt och packar allt i väskor som inte går att koppla till kitesurfing. Bara brädorna som jag nog får lägga i något lite längre paket… men det kommer nog att stå ”Caution – Fragile Art inside” på paketet….
Fast jag kommer garanterat att hyra bil där nere iaf, men ids inte hålla på med mecket att hitta en vettig barnstol etc precis när vi landat. Så det blir nog till att fixa bil dagen efter.
/Kaj(Tech)
-
Det blir 1:e-15:e januari, inte optimalt kanske vindmässigt men man får väl vara lite social med familjen oxå…
Är dom så griniga i incheckningen! Tänkte ta rubbet i min boardbag. Kanske inte så bra idé? Vet nån vad det kostar med surfprylar på flyget om de inte släpper igenom det?
Gör nog likadant, fixar bil efter en eller ett par dar. Kollade på http://www.cicar.com och det verkar vara samma pris om man bokar på plats som att fixa det hemifrån.
Skall bli jäkligt gott iallafall! Slår nog inte Läjet idag men varmare än Halland i Januari förhoppningsvis. Antar att man behöver ta med sig våtdräkten eller? Hur är bottnen? Klarar man sig utan skor?
-
Zilversurfarn wrote:Nån som vet om det är ok att ta med kiteprylar på transferbussen till Corralejo från flygplatsen i Fuerteventura? Stod nåt om att man ansvarar för transport av sportutrustning själv på Apollos bokningssida.
Om inte, vad kan det kosta att ta en taxi? Transfern går på ca 300spänn för oss.Nån som har koll?
Var där 2004. Då fick man ge chauffören typ 100:- för en boardbag som var 150 cm lång. Frågade om kvitto! Men fick inget. 🙂
Ha en trevlig resa!/Dennis
-
Cortex wrote:När ska du dit? Jag åker dit med familjen den 20 nov till den 4:e dec. Kommer att bo i Corralejo på RIU Oliva Beach.
Angående transfer… jag gör som vanligt och packar allt i väskor som inte går att koppla till kitesurfing. Bara brädorna som jag nog får lägga i något lite längre paket… men det kommer nog att stå ”Caution – Fragile Art inside” på paketet….
Fast jag kommer garanterat att hyra bil där nere iaf, men ids inte hålla på med mecket att hitta en vettig barnstol etc precis när vi landat. Så det blir nog till att fixa bil dagen efter.
/Kaj(Tech)
Fan Kaj, vi ska ju dit V46 (13-20) Nov. Det var väl typiskt 🙂
/Urban.
Logga in för att svara.