Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen transporter frågor??

• transporter frågor??

Publicerad av mattap på 12 juli, 2005 vid 19:45

Hejsan!

Har kikat på en transporter -99a och undrar om någon vet vad något av följande kostar:

– Byta kamrem
    – Sätta in rutor i bakdörrarna
    – ev. sätta in en taklucka
    – Byta dubbelsäte fram till ett enkelsäte

Mvh Mats

anonym-anvandare svarade 19 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • ola_p

Medlem
    12 juli, 2005 vid 20:21

Svar till:

– Byta dubbelsäte fram till ett enkelsäte

[/ QUOTE ]

Funderar starkt på att byta enkelsätet mot ett dubbel..
    Ska vi byta grejer? grin.gif

Sätta i en taklucka bör du kunna göra själv, skall inte vara så svårt, vi har två i vår.

Rutor har jag inte en susning om.. jag tror att vi har rutor som är isatta i efterhand, men vet inte vad det kan tänkas kosta..

• mattap

Medlem
    12 juli, 2005 vid 21:08

det kanske vi kan, om det blir något köp vill säga. Ska ta mig en funderare inatt å ringa VW imorgon å fråga om lite priser.

Var det du som kände till bra skrotar? eller var det nån annan kanske? borde ju gå å fåtag på rutor + lister där tycker man. Nån som vet hur man får fast rutor i plåten samt sätter in en taklucka??

• ola_p

Medlem
    12 juli, 2005 vid 22:20

Jag har ingen koll på skrotar, det var nog någon annan..
    Fönster borde ju gå att fixa själv om man hittar en skrot..
    Tacklucka är nog bara ta upp ett hål, rostskydda och skruva dit..

• mag

Medlem
    13 juli, 2005 vid 05:57

Kamrem ska jag själv byta (enligt servicebok ska det göras vid 12000 mil) snart och VW auktoriserad verkstad tar ca 4-5000kr och en svennepåhörnetmedkvalitet tar ca 3500kr.

När jag har haft inbrott kostar en bakruta ca 2500-3000kr inkl arbete men du kan ju köpa en ruta och byta själv. Skrotarna har säkert rutor i massor.

Taklucka sågar du upp själv i taket med en sticksåg. Luckor är tyvärr dyra, ett alternativ är en solcellsdriven fläkt men den fläktar ju inte om natten. Finns luckor på Kama.

/Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 22:08

Tjacka två nya bakdörrar på skroten så slipper du det problemet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen transporter frågor??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.