Senaste nytt › Forums › Övriga › Surfbussen › Transporter VR6 erfarenheter?
-
Jodå, Det är ju bara att lastbilsregistrera den så har du låg skatt på dieseln! Samma som bensin ungefär. Och omregistreringen kostar inte mer än du tjänar in på ett år.Enda nackdelen är att du inte kan ha massa säten för passagerare där bak.
/Magnus -
Har man fyra grabbar i olika åldrar så kan jag lova dig att du behöver alla säten du kan få plats med.
-
Husbilsregga med en smart inredning (stol som fälls ner till bädd) så kan du både köra lågskattat och ha säten i bilen.
Min 93:a Westfalia Syncro med 2.4l(?) femcylindrig diesel och 77hk drar runt 0.85-0.95 vid landsvägskörning i runt 100.
Kör oftast inte fortare än runt 90-100 då jag inte ser nån anledning till det och bilen heller inte går fortare än 130-140km/h.
G-son -
den sträcka lär man väl avvera på ett år om man satsar på att surfa (annars är det väl onödigt med surfbuss)?
med min volvo har jag kört 2500 mil sen januari utan att åka på några surftrippar längre än trollskogen… -
Får väl bli någon sådan lösning om man hittar en hyffsad Disel för nu är det alldeles för dyrt tyvärr, får väl börja kolla mobile.de igen.
Logga in för att svara.