Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Transportforum….???
-
Transportforum….???
Publicerad av hstrom på 14 mars, 2006 vid 10:39Blir det nåt transportforum….? Verkar vara många som börjat se över sina prylar o köper o säljer…
Jag åker runt lite här o var i sve… Inom 1 mån kommer jag ta en tur runt i skåne… o sen en upp mot sthlm…
Och segel tar ju inte allt för stor plats. Så det e klart man kan hjälpa till o transportera saker mot en billig peng… Behövs alltid lite pilsnerpengar till sommarn ju.. 😛PM:a mig om ni behöver hjälp med nån transport…
/Jonas
dr-masse svarade 18 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Bra tanke! Snart kommer hela Sverige krylla av törstiga surfbussar som kajkar runt från kust till kust och säkert gladeligen tar emot lite extra bensinpengar. Du har PM redan nu!
🙂 -
Jag kan ju meddela att jag kommer åka tillbaka till gotland snart så om någon ska ha något levererat dit kan jag kanske bistå med lite plats. Skicka PM!
-
Vill passa på o tacka Svenne, som hjälpte till med en transport Gbg – Sthlm förra helgen. Tack o bock!
-
då kan man fråga jester o svenne…
Vad ska man ta? Man vill ju inte skinna en surfpolare… men nån slant kanske man ska ha…? -
Det var så lite Jester, Stefan verkar nöjd som f*n med brädan. 🙂
hstrom: Du får känna efter lite vad den andre tycker att det är värt. En hundring för ett segel eller två är väl okej, men om du å andra sidan pular bilen full med prylar så är det väl läge för lite rabatt. Måste du ha något på taket så går förbrukningen upp litegrann och det ska du åtminstone inte gå back på.
För mig handlar det mest om att jag vet hur surt det är att skicka prylar med bussgods eller nån annan transportfirma, de vet varken hur man hanterar sakerna och så kostar de svinpäls. Så om jag har plats tar jag gärna med grejerna för att vara hygglo, nästa gång är det kanske jag som behöver hjälp.
Jag har för dyr bil för att kunna “gå plus” på transporter, men om du har studentekonomi och en Opel Astra så kanske resan betalar sig. Eller åtminstone soppan… 🙂 -
Jag vill också tacka svenne för transporten av två segel i helgen som jag fick transporterade fram till dörren!! Tack så mycket och jag hoppas att jag kan återgälda detta till dig eller någon annan nångång i framtiden
-
Svenne wrote:Det var så lite Jester, Stefan verkar nöjd som f*n med brädan. 🙂
hstrom: Du får känna efter lite vad den andre tycker att det är värt. En hundring för ett segel eller två är väl okej, men om du å andra sidan pular bilen full med prylar så är det väl läge för lite rabatt. Måste du ha något på taket så går förbrukningen upp litegrann och det ska du åtminstone inte gå back på.
För mig handlar det mest om att jag vet hur surt det är att skicka prylar med bussgods eller nån annan transportfirma, de vet varken hur man hanterar sakerna och så kostar de svinpäls. Så om jag har plats tar jag gärna med grejerna för att vara hygglo, nästa gång är det kanske jag som behöver hjälp.
Jag har för dyr bil för att kunna “gå plus” på transporter, men om du har studentekonomi och en Opel Astra så kanske resan betalar sig. Eller åtminstone soppan… 🙂Jag åker ju i tjänstebil… så firman står ju för soppan när jag e ute o åker… så det kostar mig ju inte nåt extra.. förutom den tiden jag lägger ner på det… Kanske man inte skulle sagt? hehe
Klart man ska hjälpa sina medmänniskor om man kan.. o speciellt surfarna…
Som svenne sa…. Nästa gång kanske man själv behöver hjälp med nåt….Föresten…E det den Svenne som surfade i askim i somras?
/Jonas
-
Ska skicka ett segel från Malmö – Göteborg i nästa vecka, hade tänkt bussgods men om någon ska köra så får ni gärna höra av er…
-
tobhed wrote:Ska skicka ett segel från Malmö – Göteborg i nästa vecka, hade tänkt bussgods men om någon ska köra så får ni gärna höra av er…
Ska ner till malmö v 13 el 14….
/Jonas
-
hstrom wrote:Föresten…E det den Svenne som surfade i askim i somras?
/Jonas
Jo, hyrde prylar av Wallén. I maj nån gång tror jag att det var.
-
Är det någon som ska ner till göteborg mellan v 11-13? Har en surfbräda (JP FSW98) som behöver transport från Nyköping till Göteborg.
-
Jag behöver transportera 2 behållare med giftigt kemiskt avfall från mölndal till kiruna nästa vecka(se bild). Är det nån som ställer upp?
-
Surfjohan wrote:Jag behöver transportera 2 behållare med giftigt kemiskt avfall från mölndal till kiruna nästa vecka(se bild). Är det nån som ställer upp?
Johan… Du vet att du kommer få pröjsa fett för att få med din bräda till danmark va…. Om du nu får ledigt?? Mooohahaaaaa
Logga in för att svara.