Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trasig Bic – hur fixa?

• Trasig Bic – hur fixa?

Publicerad av clasan på 5 juli, 2016 vid 06:50

Hallå

Är i behov av lite hjälp hur jag fixar min Bic SUP, Air Tec…. Bifogar bilder som visar skadan. Jag kan överleva att lagningen inte blir i nyskick men tät och fin..
    Men visst är det så att Bic brädorna är gjorda av nån plast som inte går att laga med vad som helst och det är framför allt detta jag behöver hjälp med. Alltså prio 1 tät, prio 2 snygg.

Clas

bicless svarade 8 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • raggarn

Medlem
    5 juli, 2016 vid 07:30

http://www.surfspot.se/spackel-for-lagning-av-brador.html

borde funka……
    köpte även nå´t 2-komp plastsvets på feltema som funkade ok…men hittar inte den i sortimentet

annars in på en proffs-järnaffär som kan sina prylar inte…… Bauhaus å sånt..utan för byggproffs…..och fråga efter limpatroner till limpistol till plast…finns en uppsjö att välja mellan….
    good luck

• clasan

Medlem
    7 juli, 2016 vid 05:03

Tackar!

Skickat från min iPad med Tapatalk

• clasan

Medlem
    8 juli, 2016 vid 18:51

Blev Biltemas tvåkomponents plastspackel för en femtiolapp. Verkade funka bra…

Skickat från min iPad med Tapatalk

• bicless

Medlem
    8 juli, 2016 vid 20:35

Jag har lagat ett hål på bic med rigo epoxy spackel som länkades till tidigare i denna tråd. Funkade perfekt. Har du större hål så använd glasfiberväv som armering.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trasig Bic – hur fixa?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.