-
Trasig bräda, laga själv?
De blåser tokbra o jag riggar 5.3an. Sticker ut o laddar på de småramperna som bildas.. hopp….o ett till….. laddar med fullfart och kickar av.. flyyyger (kändes så iallafall) .. men mitt i luften så kommer en sketagrov vindby o jag snurrar (ikrokad) all världens väg med grejjerna.. Slungas runt masten och smäller i huvudet med mitt nyligen läkta trumhinnespräckta öra platt mot vattnet o jag tänker… h–v-e också.. nu sprack väl skiten igen. Men det höll o jag bev glad för de. Mindre glad blev jag dock när jag såg nosen på brädan.
Speedade fort in igen o satte mig o lipade typ.Nu är frågan om jag ska våga mig på att laga detta själv eller lämna in den till någon som har lite mer ”feeling” för de här. Sprickorna verkar genomgående för bitarna rör sig upp o ner om jag drar i dem
Jag gillar brädan skarpt! och vill inte förstöra den genom att laga helt galet.
Hur mycket skulle en lagning för detta kosta? Har hört talas om en Janne Blidberg. Är de honom man hör av sig till om man befinner sig i Tjörnområdet. Känner inte jättegärna för att bila enda ner till varberg och lämna in hos Uffe. Men blir brädan som ny o håller för smällar så är väl även det ett alternativ.
Surfs down! 🙁
Logga in för att svara.