Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tre där fram i VW -90?

• Tre där fram i VW -90?

Publicerad av hakuna på 31 augusti, 2000 vid 10:27

Hej. Det är ofta man vill köra fler än en passagerare, men i min lastbilsreggade VW-buss från 1990 (fyrkantiga modellen alltså) så finns det bara plats för en till i framsätet.
    Kan man hitta en tvåpersonerssoffa på skroten? Tre-personerssoffa?! Bälten?
    Hur blir det med registreringen, får man fortfarande billig skatt/försäkring?

/niclas

anonym-anvandare svarade 24 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola-h

Medlem
    31 augusti, 2000 vid 13:08

Det är lätt att hita tvåsitssoffa att (ersätta passagerarsätet med) på skroten. Passa på att ta med lite blandade bältesdelar, du ser hur det är löst i bussen där 2-sätet satt.

Jag vet inte fungerar med besiktning. Det går att ha 3-sitsiga som lastbil, tror jag, men det kan kanske kosta att besiktiga för en extra passagerare. Jag har bytt från två till tre fram i min 89:a och besiktarna har inte sagt nå’t.

Ola H.

• krille

Medlem
    31 augusti, 2000 vid 19:19

Tja!
    Jag har en lastbilsreggad 86:a med tre säten fram, dock står det 1 passagerare
    i papirosen, dvs tar “lagens långa en” så kanske man får punga ut lite….
    dock säger inte besiktningen nåt.
    /Krille

• spokdjur

Medlem
    31 augusti, 2000 vid 19:58

Jag har hört att att i personbilar får man bara sitta så många som regbeviset
    säger, men i lb-registrerade fordon får man sitta hur många som helst.
    ??

s

• anonym-anvandare

Medlem
    1 september, 2000 vid 15:38

Vad vill du visa med bilden ??
    Vad heter han i svarta brallorna ?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tre där fram i VW -90?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.