-
Tre nya brädor från Mistral!
Vi börjar med Mistral Beast.
En vågbräda som kommer i volymerna 75 och 83 liter. Mistral rekommenderar att seglare upp till 85 kilo köper 75an. Och seglare över 80 kilo köper 83an. Får inte riktigt ihop det där, men det är vad Mistral säger.
Den ska tydligen vara väldigt lättseglad (hmm, finns det nåt fabrikat som inte säger det) och klara både sideshore och onshore förhållanden. Den levereras med Kai Hopf designade Wave-fenor, som är tillverkade av CNC Technology (va nu det är).Mistral Syncro
En bräda som jag tror kan ligga i mina ägor inom en snar framtid. Den kommer i strl. 90, 103 och 115 liter. Det här är väl Mistrals svar på andra fabrikanters alltiallo-brädor.. Den ska tydligen vara snabb, manöverbar, lätthoppad och 90litarn ska man enligt Mistral kunna använda i vågor som en Wave/Freestyle bräda.
Mistral har tagit det bästa från vågbrädan BEAST och det bästa från den radikala freestylern Joker och sammansatt det i en Syncro. Även dessa levereras med en Kai Hopf fena.Mistral Trance
Mistral utvecklar sin Trance linje med två nya brädor V191 och V201. Efter att Mistral nu inte haft någon vettig nybörjarbräda som man inte växer ur efter ett par timmar på vattnet, trodde jag verkligen att det skulle komma nåt i stil med Fanatics -ray serie. Men icke sa nicke, istället gör de en bräda som är lite smalare och med 10 liter mindre volym än N.Trance, den ska tydligen vara ägnad för nybörjare som har talang. Det här är en bräda som du inte gör dig av med i första taget, utan du kommer att utveclas på den, enligt Mistral. Den ska även vara livligare och mer kraftfull i gipparna än storbröderna.Det enda som skiljer V201 mot N.trance är att V201 har befriats från ett EVA-däck, vilket alltså gör den mer ömtålig. Annars skiljer dessa två ingenting åt, förutom färgen då.
Jag tycker det är synd att dom fortfarande kör med centerbord, rirkigt onödigt faktist.
Bilder:
Trance V191
Trance V201
Syncro
BEAST
Logga in för att svara.