Senaste nytt › Forums › Övriga › Support & Förslag › Trevlig uppdatering av surfzone :)
-
Knatte
Gäst9 april, 2009 vid 04:36stefanlindmark;539597 wrote:Adblock äter inte helt oväntat upp annonserna. Vill du se annonser på Surfzone men inte annars kan du klicka på Adblock-ikonen och välja “Använd inte på http://www.surfzone.se“.Jo, kan det vara så:smirk: Men innan uppdateringen så visades alla annonser smärtfritt. Något i koden med nya forumet gör att dessa blir blockade, vilket inte var fallet innan.
Få väl kika på inställningarna på adblock och se om dessa kan återfinnas igen.. -
Knatte;539608 wrote:Jo, kan det vara så:smirk: Men innan uppdateringen så visades alla annonser smärtfritt. Något i koden med nya forumet gör att dessa blir blockade, vilket inte var fallet innan.
Få väl kika på inställningarna på adblock och se om dessa kan återfinnas igen..Annonserna levereras på ett lite annorlunda sätt än tidigare och det är nog därför dom blockas.
-
Knatte
Gäst9 april, 2009 vid 16:45Steffo;539738 wrote:Annonserna levereras på ett lite annorlunda sätt än tidigare och det är nog därför dom blockas.Jag lossade adblock plus för Surfzone och nu syns de igen :cool2:
-
Hmm, en annan undran. Vad hände med surf-loggen? eller är den på G?
-
Mikael_P;540020 wrote:Hmm, en annan undran. Vad hände med surf-loggen? eller är den på G?
Det är på g, men det har visat sig vara svårare än väntat att få liv i den igen.
-
Apache mod_rewrite hjälp sökes!
Hör av dig om du har lite koll.
-
Steffo;540277 wrote:Apache mod_rewrite hjälp sökes!
Hör av dig om du har lite koll.
Har du det installerat på servern redan?
Ta bort # framför följande rader i httpd.conf isånnafall så är det klart sen.
LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
AddModule mod_rewrite.c -
Det är påslaget men htaccess filen får jag inte riktigt ordning på. Det mesta fungerar men det är några saker som jag inte blir klok på.
-
Steffo;540299 wrote:Det är påslaget men htaccess filen får jag inte riktigt ordning på. Det mesta fungerar men det är några saker som jag inte blir klok på.
OK, shoot i PM
-
Knatte
Gäst14 april, 2009 vid 09:54Ligger Wikin och nybörjartipsen/trådarna nere efter uppdateringen? Kommer dessa upp i en förädlad form framöver 🙂
-
Nu fungerar Surfloggen igen, kommentarer fungerar dock inte än.
Wikin är på g.
Logga in för att svara.