Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Trevlig uppdatering av surfzone :)

• Knatte

Gäst
    9 april, 2009 vid 04:36
    stefanlindmark;539597 wrote:
    Adblock äter inte helt oväntat upp annonserna. Vill du se annonser på Surfzone men inte annars kan du klicka på Adblock-ikonen och välja “Använd inte på http://www.surfzone.se“.

Jo, kan det vara så:smirk: Men innan uppdateringen så visades alla annonser smärtfritt. Något i koden med nya forumet gör att dessa blir blockade, vilket inte var fallet innan.
    Få väl kika på inställningarna på adblock och se om dessa kan återfinnas igen..

Senaste nytt

• steffo

Medlem
    9 april, 2009 vid 16:00
    Knatte;539608 wrote:
    Jo, kan det vara så:smirk: Men innan uppdateringen så visades alla annonser smärtfritt. Något i koden med nya forumet gör att dessa blir blockade, vilket inte var fallet innan.
    Få väl kika på inställningarna på adblock och se om dessa kan återfinnas igen..

Annonserna levereras på ett lite annorlunda sätt än tidigare och det är nog därför dom blockas.

• Knatte

Gäst
    9 april, 2009 vid 16:45
    Steffo;539738 wrote:
    Annonserna levereras på ett lite annorlunda sätt än tidigare och det är nog därför dom blockas.

Jag lossade adblock plus för Surfzone och nu syns de igen :cool2:

• mikael_p

Medlem
    11 april, 2009 vid 14:24

Hmm, en annan undran. Vad hände med surf-loggen? eller är den på G?

• steffo

Medlem
    12 april, 2009 vid 14:53
    Mikael_P;540020 wrote:
    Hmm, en annan undran. Vad hände med surf-loggen? eller är den på G?

Det är på g, men det har visat sig vara svårare än väntat att få liv i den igen.

• steffo

Medlem
    13 april, 2009 vid 09:06

Apache mod_rewrite hjälp sökes!

Hör av dig om du har lite koll.

• simpa

Medlem
    13 april, 2009 vid 11:34
    Steffo;540277 wrote:
    Apache mod_rewrite hjälp sökes!

Hör av dig om du har lite koll.

Har du det installerat på servern redan?

Ta bort # framför följande rader i httpd.conf isånnafall så är det klart sen.
    LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
    AddModule mod_rewrite.c

• steffo

Medlem
    13 april, 2009 vid 12:12

Det är påslaget men htaccess filen får jag inte riktigt ordning på. Det mesta fungerar men det är några saker som jag inte blir klok på.

• simpa

Medlem
    13 april, 2009 vid 12:21
    Steffo;540299 wrote:
    Det är påslaget men htaccess filen får jag inte riktigt ordning på. Det mesta fungerar men det är några saker som jag inte blir klok på.

OK, shoot i PM

• Knatte

Gäst
    14 april, 2009 vid 09:54

Ligger Wikin och nybörjartipsen/trådarna nere efter uppdateringen? Kommer dessa upp i en förädlad form framöver 🙂

• steffo

Medlem
    14 april, 2009 vid 10:45

Nu fungerar Surfloggen igen, kommentarer fungerar dock inte än.

Wikin är på g.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Support & Förslag Trevlig uppdatering av surfzone :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.