Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Trick som får namn trots att de är misslyckanden..
-
Trick som får namn trots att de är misslyckanden..
Publicerad av s på 14 februari, 2004 vid 16:00Jag är lite förundrard över trick som “uppfinns” och som egentligen är misslyckade trick.
Tex:
Jack the knife = misslyckad willyskipper
Diabolik = misslyckad diabloFinns det fler?
/Staffan
anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 18 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst14 februari, 2004 vid 16:03One fot djump = misslyckat hopp?
-
Nää… Det är ju coolt – om man hänger ut det ordentligt! (Speciellt om man gör en enfots bakåt… 😉 Men däremot det Twisted jump som Dioni gör är ju lite konstigt, jag tror inte det är meningen. Misslyckat hopp? Vilket sorts hopp vet jag dock inte…
/Staffan
-
Lars Petersen landar en clewfirst i nya Escape DVD’n fast då är det väl bara nästan då, men jag tror nog han skulle kunna klämma av en.
Jäkligt grymmt trick tycker jag… -
nån som har nått förslag va ja ska döpa mina vulcanoförsök till då ja inte änns kommer runt så lång så ja ramlar?
spockonizer e coolt.
-
hehe =)
min boardslide har ibland blivit förväxlad med dessa budgettrick, usch
asså, det e ju typ en minitabletop into fjärdedels volcano.
så volcanotopp eller helt enkelt lava blir väl ok? -
Det där tar jag helt klart som ett personligt angrepp.
Herrejösses, med ditt resonemang så hotas hela min existens som nydanande freestaljmanöverskapare.
Kastfall? Nej, nej. Låg, mycket, mycket, mycket låg framåtloop.
Kraschad vulkan? Nej, nej. Låg, mycket, mycket, mycket låg grubby.
Har ju skrivit i ämnet tidigare. Lowgospockonizer, tror jag det blev.
Stjäl nu inte usla surfares (= jag) lilla möjlighet till cred bland surfpolarna genom kreativ benämning av “manövrar”.
Själv slipar jag på “spinloopintodoublegrubby”. Manövern påminner för det otränade ögat väldigt mycket om att jag trillar under helt vanlig segling rakt fram, men det är ju eftersom jag var så upptagen med att visualisera denna oerhört komplexa manöver. Sörru. Många hävdar att “Vurpa” är ett annat begrepp för samma sak, men det lyssnar jag inte på. Jag vet ju bättre.
Så, Staffan, sansa dig nu… 😉
Jösses, jag är alldeles skärrad av ditt inlägg fortfarande. Hela mitt “träningsupplägg” för säsongen känns hotat.
Surfa På!
-
Jäpp, tappa ur bägge fötterna och vips har vi en Superman.
Är det nån som landat en sån förresten? -
Ja ja men san! Skön 2-3 sek framåtflyggning med båda händerna sträckta framåt. Mycket uppskattat hos surfpolarna(med tanke på massa gappskratt). Känndes mest pinsamt då men hade jag vetat att detta heter superman hade jag ju givetvis poängterat det för dem!!!
-
ett till exempel på ett trick som egentligen är misslyckat enligt mej är reverse duckgibe. väldigt ofta när ja misslyckas me ducktacken så blir de en reverse duckgibe. självklart kan man göra detta snyggt också (esternas film från “puunsi” tex) men ja tror faktiskt att de uppfanns av en dålig ducktackare
-
Hockeystopp är nog den vanligaste benämningen på en misslyckad vulcano.
Drumroll? Kan man väl kalla misslyckat? -
själv är jag duktig på “kastfall-off-the-lip” när det kommer till vågor. Attans… jag gör en på varje våg nästan… ooiiiiihaaa.
/P
Logga in för att svara.