Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trick som får namn trots att de är misslyckanden..

Taggad: ,

• skarabe

Medlem
    18 februari, 2004 vid 11:10

Något som kanske inte är ett misslyckat trick, utan helt enkelt bara misslyckat är ju Tepåsen..

• skarabe

Medlem
    18 februari, 2004 vid 11:11

Sen har vi ju klassikern vattentramp i tvättmaskinen för de som gillar vågor. Kallas också för spolad..

• skarabe

Medlem
    18 februari, 2004 vid 11:14

Ett annat väldigt trevligt trick är ju den sk Noseplant. Kul att se på om inte annat.

• endy

Medlem
    18 februari, 2004 vid 12:16

En av mina favoriter är ikrokad grundstötning into FET kastfall, vad ska vi kalla det?
    Bottenf(s)läng kanske…

• xavier

Medlem
    18 februari, 2004 vid 13:02

*haha* den gjorde jag för länge sen… fastnade med fenan i revet, fick kastfall ikrokad i full planing, “baksidan” på bommen fastnade i sanden och jag klöv “framsidan” av alu.bommen med axeln… tvärstopp på 2m! bräda, segel och kropp klarade sig… bommen var bara att kasta. den såg ut som ett felvänt S. wink.gif

/P

• frippe-s

Medlem
    18 februari, 2004 vid 13:29

då e vi minst två som satt det tricket dårå, jag slaktade inte bommen men däremot armen/axeln samtidigt som brädans nos fick sig en liten omgång…tror inte jag ska öva mer på detta något krävande trick! crazy.gif

/fralle

• tropic

Medlem
    5 mars, 2004 vid 17:47

För att gå tillbaka lite till huvudfrågan så är, va jag vet, grubby från början en misslyckad gipp. Skulle kännas rätt fint om man lyckades med det efter en riktigt fet spin out!!!
    Perra

• calle_b

Medlem
    8 mars, 2004 vid 21:27

Ett snyggt utryck för spinout är väl railglide;) ?

medans vi snackar spinouts så är väl “up-wind-gybe” en jipp med spinout i carve-svängen…(fett grym manöver)

“Throw-jump” är en vattenstart i 40m/s…

“Puke-gybe” : en fullplans gipp, bakfull och en sur uppstötning när man flippar seglet….

“Head-tack” dunkar huvet i masten när man ska slå.

wink.gif

• putte

Medlem
    9 mars, 2004 vid 12:57

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

• tobba

Medlem
    12 mars, 2004 vid 19:37

Haahahahaha Dr. Masse du har då fan mitt stöd till 100% Jag tror bara dom är avundsjuka grin.gif

• tobba

Medlem
    12 mars, 2004 vid 19:47

Min fråga är nog när snurrtricken ska få sitt genombrott inom surfingen. trick som 540, 720 och 900 (i luften altså) skulle inte vara helt ogrymmt!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 mars, 2004 vid 09:25

Svar till:

Min fråga är nog när snurrtricken ska få sitt genombrott inom surfingen. trick som 540, 720 och 900 (i luften altså) skulle inte vara helt ogrymmt!

[/ QUOTE ]

håller helt me tobba. tycker campello å grabbarna får åka till snowboardbacken å bli lite inspirerade.

/Nikke

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trick som får namn trots att de är misslyckanden..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.