Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Trick som får namn trots att de är misslyckanden..
-
Trick som får namn trots att de är misslyckanden..
anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 18 Medlemmar · 27 Svar
-
Något som kanske inte är ett misslyckat trick, utan helt enkelt bara misslyckat är ju Tepåsen..
-
Sen har vi ju klassikern vattentramp i tvättmaskinen för de som gillar vågor. Kallas också för spolad..
-
Ett annat väldigt trevligt trick är ju den sk Noseplant. Kul att se på om inte annat.
-
En av mina favoriter är ikrokad grundstötning into FET kastfall, vad ska vi kalla det?
Bottenf(s)läng kanske… -
*haha* den gjorde jag för länge sen… fastnade med fenan i revet, fick kastfall ikrokad i full planing, “baksidan” på bommen fastnade i sanden och jag klöv “framsidan” av alu.bommen med axeln… tvärstopp på 2m! bräda, segel och kropp klarade sig… bommen var bara att kasta. den såg ut som ett felvänt S.
/P
-
då e vi minst två som satt det tricket dårå, jag slaktade inte bommen men däremot armen/axeln samtidigt som brädans nos fick sig en liten omgång…tror inte jag ska öva mer på detta något krävande trick!
/fralle
-
För att gå tillbaka lite till huvudfrågan så är, va jag vet, grubby från början en misslyckad gipp. Skulle kännas rätt fint om man lyckades med det efter en riktigt fet spin out!!!
Perra -
Ett snyggt utryck för spinout är väl railglide;) ?
medans vi snackar spinouts så är väl “up-wind-gybe” en jipp med spinout i carve-svängen…(fett grym manöver)
“Throw-jump” är en vattenstart i 40m/s…
“Puke-gybe” : en fullplans gipp, bakfull och en sur uppstötning när man flippar seglet….
“Head-tack” dunkar huvet i masten när man ska slå.
-
Haahahahaha Dr. Masse du har då fan mitt stöd till 100% Jag tror bara dom är avundsjuka
-
Min fråga är nog när snurrtricken ska få sitt genombrott inom surfingen. trick som 540, 720 och 900 (i luften altså) skulle inte vara helt ogrymmt!
-
Svar till:
Min fråga är nog när snurrtricken ska få sitt genombrott inom surfingen. trick som 540, 720 och 900 (i luften altså) skulle inte vara helt ogrymmt!
[/ QUOTE ]
håller helt me tobba. tycker campello å grabbarna får åka till snowboardbacken å bli lite inspirerade.
/Nikke
Logga in för att svara.