Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tricklista??
-
Tricklista??
Publicerad av skanepaul på 7 mars, 2013 vid 16:49Någon som vet nån bra? Gärna i form av rörliga bilder och framför allt waketrick.
Det är dags att trappa upp åkandet ett steg nu när knäet är fixat….
pepa svarade 12 år sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Finns inga kitefilmer som visar tricken korrekt så kolla en wakefilm istället…
-
@WakeNils 707786 wrote:
Finns inga kitefilmer som visar tricken korrekt så kolla en wakefilm istället…
Så sant som det var sagt, du snodde mitt inlägg Nisse! Och när du väl tittar på wakefilmerna, fundera på hur det skulle kunna bli ÄNNU snyggare efter lindraken. Vill du kolla wejkstajl kajting kan du hoppa in i tråden ”Gårdagens Scoop”, världens bästa tråd.
-
@mericsson 707789 wrote:
Denna tycker jag är god nog som samlingssida:
http://www.surfsidan.se/Kitesurfing/Okej försök men kan de inte ta bra utförda trick som exempel? Många där som var ganska crap.
-
Jodå den tråden kollas varje dag! 🙂
Kan inte du Pepä och Nils dra ihop en tricklist??
Liak bra att lära från dem bästa. 🙂
-
då kan du nog hitta de flesta tricken där (i scooptråden), men kunde ju iofs va kul att plocka ihop en liten rulle med favoriterna genom tiderna, kanske händer
-
Jag tror du har rätt mericsson, men inte av den anledning du anger. Tyvärr tror jag att det är många som tycker att det inte är nåt konstigt att tricken ser ut som en del av dem på listan. Eller det vet jag, då domare i officiella tävlingar till exempel ger full poäng på S-bends som hade blivit totalsågade i wake. Men jag vill inte klanka ner på den där sidan helt för jag tycker det är ett bra initiativ, och många av tricken såg bra ut också. Det är ju inte heller som att jag orkar göra nåt sånt där 🙂
Logga in för att svara.