Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Triggning som kommunikation…

• dude

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 22:07

ja kommunikationsmodellen är löst men det är att få tillgång till informationen som ger lösningen. någon som är insatt i teknik som kan sända information från en sändare ute i naturen skulle kunna komma med lösningen. det går ju alltid att brainstorma 🙂

-niklas

• anonym-anvandare

Medlem
    16 oktober, 2001 vid 22:08

VAD snackar NI om???

no

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 10:50

Niklas specialarbete.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 10:55

Har du verkligen nån bra handledare?
    En sån ska ge konrtruktiva inputs kontinuerligt.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 11:18

som innefattar????

no

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 13:10

Detta är nåt gammalt som säkert är avslutat, bara det att jag hittade Niklas inlägg på RANs hemsida där han frågade efter folk som surfar som ville hjälpa till med arbetet, men nu börjar jag tro att det kanske bara var ett sätt att fånga små oskyldiga surftjejer…;-)

Surf on!
    Hanna

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 13:13

hmmm…jag trodde ni pillade med något typ av vädersystem, hahahaha
    sån e ja

go jul
    n.

no

• watertouch

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 14:54

Kolla in vårt hemmabygge som vi kör i Karlskrona. Funkar lite halvtaskigt eftersom kommunen bygger om vindmätaren (sen i juni…), men man får fina rapporter med SMS varje morgon iallafall.

/O.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2001 vid 15:45

länk kanske underlättar:
    http://bonex.rsn.bth.se/~vind

• dude

Medlem
    18 oktober, 2001 vid 11:17

jo, att presentera information på ett bra sätt är ju en sak. Problemet i det här fallet handlar om att få tag på rätt eller bra information till att börja med. För oss vindsurfare handlar det alltså om väder och vind på just det ställe som vi tänker oss vindsurfa på. Visst finns det kommuner och andra intressenter som satsar på att fixa information, men det verkar saknas kompetens i att veta hur man faktiskt måste placera mätarna för att de ska ge bra och rätt information. I Apelvikens fall handlar det om resurser, att flytta vindmätarn så att den kan säga när det blåser nordväst (om jag har rätt). När man väl har informationen så är det inte oerhört svårt att få till väldigt användbara tjänster, t ex för oss vindsurfare som är beroende av vind.

Min rapport för arbetet blev bara okay, eller till och medioker vill jag faktiskt säga, men om det är någon som är intresserad och som skulle kunna vara intresserad av att förbättra den så att det kommer ut bättre information om det som vi t.ex. har diskuterat här, så är jag glad!

/Niklas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Triggning som kommunikation…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.