Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Trimbox
-
Trimbox
Publicerad av paz på 1 juni, 2004 vid 10:55Verkar som trimbox är en död standard, hittar inga nya fenor iaf. Nån som har några liggandes?, “slalom” (freeride?)fenor, skall sitta på en bic techno E large.
Eller nån som vet var man kan köpa nya?/paz
canoya svarade 20 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
du kan köpa multiconic (?) fenor med adapter. Alltså en fena utan huvud, där du köper ett huvud som passar. http://www.vindsurfing.se har sådana
-
men om du köper en sån och monterar ihop den rätt så måste du nog borra ur 2-3 mm där skruven ska sitta. jag köpte en sån till min e-large och borrade inte på den första då blev det så att skruven var för lång och efter en säsong så var fenan trasig…
-
Knatte
Gäst1 juni, 2004 vid 17:59Känner inte igen detta fenomenet
Har aldrig varit några problem för min del, på mina MC-box fenor. Det har funkat bra.
Men antagligen, blir fenan några %-stabilare, ifall den är solid från början.
Därför brukar inte MC-box finnas på längre fenor typ 45 cm och uppått. -
Oxå upptäckt detta fenomen, mkt. avårt att få tag på trimboxfenor, speciellt om man vill ha ‘racestuk’ på dom..
Har dock några freeridevarianter till salu, lämna e-mail/tel. så hör jag av mig.
Mvh
/Robert -
Åk in till Megmax de har en trave trimbox och powerboxfenor i en kartong pris 150-500kr
-
Var det nån här som hadde några trimboxfenor till salu?
Hör gärna av er till: johan@smultron.no-ip.com -
Finns det inte adaptrar att få tag på till Trimbox? Man kan ju i så fall köpa universalfenor + adapter. OBS att det finns (minst) 2 system för universalfenor, ett äldre (90-tal) “2 stegat” och ett nyare “3 stegat”, dessa system är tyvärr ej kompatibla. Det verkar tyvärr svårt att få tag i den äldre typen av adapter (jag har försökt). MVH Klas
-
I katalogen från SP som kom i våras har de med adaptrar till power- tuttle- och trimbox. 150 kr tror jag de kostar.
/Håkan
Logga in för att svara.