• Publicerad av paz på 1 juni, 2004 vid 10:55

Verkar som trimbox är en död standard, hittar inga nya fenor iaf. Nån som har några liggandes?, “slalom” (freeride?)fenor, skall sitta på en bic techno E large.
    Eller nån som vet var man kan köpa nya?

/paz

canoya svarade 20 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • ollefax

Medlem
    1 juni, 2004 vid 17:13

du kan köpa multiconic (?) fenor med adapter. Alltså en fena utan huvud, där du köper ett huvud som passar. http://www.vindsurfing.se har sådana

• roy

Medlem
    1 juni, 2004 vid 17:27

men om du köper en sån och monterar ihop den rätt så måste du nog borra ur 2-3 mm där skruven ska sitta. jag köpte en sån till min e-large och borrade inte på den första då blev det så att skruven var för lång och efter en säsong så var fenan trasig…

• Knatte

Gäst
    1 juni, 2004 vid 17:59

Känner inte igen detta fenomenet confused.gif
    Har aldrig varit några problem för min del, på mina MC-box fenor. Det har funkat bra.
    Men antagligen, blir fenan några %-stabilare, ifall den är solid från början.
    Därför brukar inte MC-box finnas på längre fenor typ 45 cm och uppått.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2004 vid 23:48

Oxå upptäckt detta fenomen, mkt. avårt att få tag på trimboxfenor, speciellt om man vill ha ‘racestuk’ på dom..

Har dock några freeridevarianter till salu, lämna e-mail/tel. så hör jag av mig.

Mvh
    /Robert

• markram

Medlem
    5 juni, 2004 vid 13:36

Åk in till Megmax de har en trave trimbox och powerboxfenor i en kartong pris 150-500kr

• paz

Medlem
    15 juni, 2004 vid 15:50

Var det nån här som hadde några trimboxfenor till salu?
    Hör gärna av er till: johan@smultron.no-ip.com

• bicless

Medlem
    19 september, 2004 vid 19:22

Behöver åxå trimboxfenor.. maila mattias.gunnarsson@bredband.net .. om du har

• argulander

Medlem
    20 september, 2004 vid 14:16

Finns det inte adaptrar att få tag på till Trimbox? Man kan ju i så fall köpa universalfenor + adapter. OBS att det finns (minst) 2 system för universalfenor, ett äldre (90-tal) “2 stegat” och ett nyare “3 stegat”, dessa system är tyvärr ej kompatibla. Det verkar tyvärr svårt att få tag i den äldre typen av adapter (jag har försökt). MVH Klas

• canoya

Medlem
    21 september, 2004 vid 08:31

I katalogen från SP som kom i våras har de med adaptrar till power- tuttle- och trimbox. 150 kr tror jag de kostar.
    /Håkan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.