Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tromb nära Åsa/Rågelund idag!!!
-
Vädret på denna planeten är ju helt uppfuckat och värre lär det väl tyvärr bli om inget drastiskt görs
-
Svar till:
Vädret på denna planeten är ju helt uppfuckat och värre lär det väl tyvärr bli om inget drastiskt görs
[/ QUOTE ]
Vad vi än gör så lär inte vi märka nån förbättring, men våra barn eller barnbarn kanske får det lite bättre…Faen sjukt att stänga Barsebäck utan att bygga nytt alltså!
-
Oja.. så illa är det väl inte. För ett tag sedan blev ju hela detta landet täckt med några km is helt utan växthuseffekt.
Och det skall ju bli både blåsigare och varmare här hemma, så helt tokigt verkar det ju inte bli iaf..
-
Svar till:
Oja.. så illa är det väl inte. För ett tag sedan blev ju hela detta landet täckt med några km is helt utan växthuseffekt.
Och det skall ju bli både blåsigare och varmare här hemma, så helt tokigt verkar det ju inte bli iaf..
[/ QUOTE ]
du har rätt stebe! -
Grymt David, så du laddade inte med din nya Flexifoil Firestorm
Grymma bilder.Någon som vet om det uppstår tromber på ostkusten?
Peter
-
Svar till:
Grymt David, så du laddade inte med din nya Flexifoil Firestorm
Grymma bilder.Någon som vet om det uppstår tromber på ostkusten?
Peter
[/ QUOTE ]
nej nej! det måste ju blåsa för att det ska uppstå en tromb, här blåser det faen aldrigAlvarligt så händer det här hemma med!
http://www.vt.se/GEN_Sok.asp?ArticleID=130842&CategoryID=439&ArticleOutputTemplateID=70&CustomerID=33&ArticleStateID=2&FreeText=tromb&PageID=1&mode=SEARCHfast det är ganska ovanligt, för tre år sedan var det en som slet av garagetaket! hos en granne och rätt många tegelpannor, men det e dom ända jag vet om.
Här e från TT:
Tromber i ÖresundPå flera håll i landet har det fallit över 50 millimeter regn det senaste dygnet, enligt SMHI. I princip har bara den norra delen av Sverige undkommit helgens omfattande regnande.
Ett häftigt regnoväder drog under söndagen över nordvästra Skåne och flera tromber siktades under eftermiddagen i Öresund, rapporterar Helsingborgs Dagblads nätupplaga.
Och det ostadiga vädret ser ut att fortsätta även under nästa vecka, enligt SMHI
– Vi väntar ett väldigt djupt lågtryck med hård blåst som ska dra in över landet söderifrån på tisdag, onsdag, säger Mikael Hellberg, meteorolog på SMHI, till TT.
-
voafaann.. händer med klimatet… för hade man kanske tre sånna här i sverige totalt..
-
Svar till:
Någon som vet om det uppstår tromber på ostkusten?
Peter
[/ QUOTE ]
Öhh, det är kanske lite sent svarat men det gick en tromb 50-100 meter från mitt hus samma morgon som dessa bilder togs. Jag bor 2,5 mil från Ostkusten men tromben gjorde en gata i skogen mellan Nävekvarn och Stigtomta (där jag bor). Den tog även med sig lite tegelpannor och plåttak på vägen. Den gick alltså från Ostkusten och minst 2,5mil in i Landet. Träden låg åt alla möjliga håll på en bredd av 20m men oftast bara en bit in från skogsbrynet. Den följde en väg på ömsom vänster och höger sida så det går att följa dess framfart. Coolt men lite Läskigt. Vindstöten passerade mitt hus på ca30-60sekunder…
Logga in för att svara.