Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tror sjöbrisen i GBG trakten är på gång
-
Det var lite knepigt idag, vid den bortre farleden hade man planing men inte i övrigt, lokal sjöbris eller så trycks vinden ihop mellan ett par öar? Sjöbrisen slåg väl till ordentligt kl17 (varade en timme) och då var det hyfsat drag i hela bukten men jäkligt studsigt som vanligt. Toppade 22.2 knop på HS’en med Nitro 9.8 och 46 fena…
-
Attans typiskt vad man blir sugen att plocka fram kajaken!!!
Lite svårt bara när det ser ut så här! -
Va fan Knatte!
Vilken fin paddel du har liggande på din kajak på bilden i galleriet, en alldeles vit och fin VKV paddel. Köpt ny?
-
Knatte
Gäst4 april, 2005 vid 14:45Japp Johan
En blank, glänsande och ny VKV-paddel.
Det kostar ju att ligga på topp och träna eskimåsvängar på väderöarna, som du kanske kommer i håg
Det tog ett tag, men nu är den trasiga ersatt.
(ny säsong = nya prylar, gäller alla sporter..) -
Jepp, knak sa det i paddeln
Jag har en precis likadan paddel själv (För visst är det kol paddeln?) och måste säga att jag gillar den skarpt!!!
Här är en bild precis innan det hände
-
Knatte
Gäst4 april, 2005 vid 21:14Man får goda flashbacks när man ser bilden..
Jag köpte versionen utan 100% kol,(70 gr tyngre) då han definitivt avrådde lekar som eskimåsvängar med kolpaddeln. -
Ahh ja det var nog inte så dumt, jag var vääääldigt nära att knäcka min när jag skulle gå ur kajaken längst ut i st anna skärgård, det hade kunnat bli riktigt marigt!!
Så det är nog inte så dumt att ha en paddel som pallar lite smällarBara för att skapa lite sommar känslor så skickar jag med en bild från st anna
Logga in för att svara.