Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trött på all smygreklam som S.W.M och L-A surf gör här på konfen (framförallt säljes sidan)!

  • Trött på all smygreklam som S.W.M och L-A surf gör här på konfen (framförallt säljes sidan)!

    Publicerad av anonym-anvandare på 16 april, 2001 vid 08:51

    Blir så trött när jag ser hur ovanstående företag håller på och bedriver nån postorderverksamhet här på konfen. Skall man sälja nåt, så dröjer det inte många timmar innan nån av dessa affärer har svarat på nån ev kund kommentar. Dålig stil…vill de köpa av er så går de väl in på eran hemsida.

    Jag kanske har fattat fel, men det känns som om köpes/säljes sidorna är till för privatpersoner och inte företag.
    Annars hade det väl hetat företags-konfen…

    ekaj

    anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • judo-freddan

    Medlem
    16 april, 2001 vid 10:47

    Ut med månglarna ur templet!!

    Judo-Freddanwink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 april, 2001 vid 11:04

    Det gör ingen skillnad… antingen så kan de annonsera utan företagsnamn eller inte, vem bryr sig..vi ska ändå handla..
    Om du är trött, gå och lägg dig eller engagera dig i saker som gör dig
    pigg,
    Upplever du att tex tex La Surf konkurerar med dig??,
    får du inte dina saker sålt eller vad är problemet.
    En som är tacksam över att Windsurfingaffärerna finns.
    Merd…..

  • smurf

    Medlem
    16 april, 2001 vid 11:51

    Ser inget fel i att lägga ut säljesannonser eller att svara på köpesannonser.
    Är jag inte intresserad av att köpa så går jag ju inte in och läser på säljsidan…
    Däremot kan jag hålla med om att det inte så snyggt att hoppa in på andras
    säljesannonser och försöka ta över en potentiell köpare. Det är dock lika
    fult oavsett om det är butiker eller privatpersoner som gör det. I slutändan
    är det dock priset och kvaliten som avgör och om butikerna kan hålla så låga
    priser att det konkurrerar ut begagnade grejer så är det väl bara att gratulera!!!

    Känns lite konstigt att i ena stunden kasta skit på samtliga butiker för
    överpriser och i nästa andetag svära över smygreklam på sälj sidan. Om du
    tycker butikerna utgör ett hot så kan det ju kanske vara så att du försöker
    ta ut för mycket för dina prylar… 😉

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 april, 2001 vid 17:03

    jag tror att han menar att de tar ut sina överpriser på konfen så att till slut så vänjer sig alla att en bräda ska kosta 15 000 och då tar de som ska sälja ut typ 8000 för en bräda från 98.

    jag tror inte det är så många som går in på denna sidan för att handla nytt kanske att dom kollar länkar till surf butiker om de ska ha nytt men när butikerna försöker sälja här så kanske nån går in hit för att köpa nåt begagnat och blir manipulerad av vissa som försöker lura på folk nya saker och man köper nytt istället.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 april, 2001 vid 18:59

    vi vill alla ha lite värme och slänga i brädan men det är inte långt kvar

    glad sommar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 april, 2001 vid 22:52

    Kollar man på säljes sidan är man antagligen ute efter att köpa något. Vad är det då för fel med att få fler alternativ att välja mellan. Låt S.W.M. och LA SURF verka på sitt sätt, och fortsätta att sälja till sina trots allt ganska rimliga priser.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Trött på all smygreklam som S.W.M och L-A surf gör här på konfen (framförallt säljes sidan)!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.