Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › TT har stängt för säsongen
-
TT har stängt för säsongen
Publicerad av andersbq på 6 januari, 2009 vid 21:16Härmed förklarar jag TT oseglingsbart…:mad:
Man kunde gå över till Kalvö eller ner till Tjolöholm idag…safesurfer svarade 15 år, 10 månader sedan 15 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Hemskt gärna, men hur gör man?
Trodde det var bättre att vada ut när det är isfritt och bara banka ner pinnarna. Men det finns ju bilder på dig med bergborrmaskin på isen… -
jag kan hyra en cobra maskin och så får man köpa några armeringsjärn 22er
-
@surfan 524217 wrote:
jag kan hyra en cobra maskin och så får man köpa några armeringsjärn 22er
Det blir nog fina skador om man kör på ett armeringsjärn med skridskor eller skoter…. :tongue:
Frid.
/Richard
-
Fan va glad jag hade blivit om ni märkte ut stenen nere vid Tjolöholm som var stor som en VW-Bubbla ca 15cm under vattnet en bra bit ut. LBJ och MGS vet vilken jag pratar om då vi märkte ut den provisoriskt med en pinne den där stormdagen i slutet av juni.
Mvh
Speedjanne
-
Blir isen riktigt tjock, så är det ju helt klart lätt att komma ut o märka. Jag hjälper gärna till! Har ju knäckt en bräda på en av stenarna där borta.. 🙁
-
om ni vill så drar jag ihop kitarna så kommer vi åxå,,jag har en rejäl batteridriven slagborrmaskin å ett gäng borrar så man kan borra ett hål i stenarna å trycka i en järnstång,har även kem-ankare så sitter stången i all evighet(om ingen gippar in i den)
mvh Mathias -
Kan man ju prova surfagility där i vår, har någon ett rör 5 meter i diameter?
-
Järnstång? Armeringsjärn?
Fy fan för att klippa en sån av misstag, eller landa ett kitehopp på en
😯
8-( -
Ja, vi får se till att märka upp dom bättre i år. Förslag/Idéer på detta?
-
Jester;524612 wrote:Ja, vi får se till att märka upp dom bättre i år. Förslag/Idéer på detta?
Kan inte röda plastbollar ca 10 cm i diameter förankrade med hyfsat töjbar lina som sitter fast i botten lösa problemet.. Då kan bollarna röra sig med isen utan att de lossnar.. Sedan kan längden på linan till plastbollen anpassas så att plastbollen bara syns när vattnet är tillräckligt lågt för sammanstötning..
-
Svetsa på en förtöjningsögla (50-70 mm i diameter) längst upp på järnet?
Sätt en röd plastboll längst upp på något sätt så stolpen syns.Mina 2 öre. Niclas
-
Kolla inlägg 26 på:
http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=60733&page=2Tänk på att varken pinnar eller bojar står emot isens krafter.
Av erfarenhet tar vi alltid upp markeringarna på hösten i Klagshamn.
“Djevulens” ide att borra in en järnstång i stenen är nog det bästa om det går att genomföra. Sen kan ni ju markera den med en flagga eller liknande. Varför inte sälja reklamplatsen till någon surfbutik. -
Lite oväntat milt denna veckan, idag 5 grader, kanske det lossnat lite så att vi ändå kan få köra på söndag, bra prognos är det, 12-15 m/s sydlig.
-
TT ser isfritt ut igen, det trodde jag inte skulle ske.
Blir kanon imorgon!
Logga in för att svara.