Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › TT imorgon tisdag 6/1…Isläge
-
TT imorgon tisdag 6/1…Isläge
Publicerad av oden031 på 5 januari, 2009 vid 14:45Någon som har koll på läget, körbart? Ser ju hyffsat ut på DMI!
andersbq svarade 16 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
det ligger is ca 30 meter ut, dvs man får gå längst ut på piren för att nå öppet vatten.
-
Men nu har jag kollat ”mina källor”, det är ju en fantastisk prognos imorgon.
Stadiga väst 12 m/s hela dagen, bra vattenhöjd från 11-tiden och inget regn förrän 16. Yippee!Intressant att se om jag får sällskap vid TT!
PS Det är ganska lite sjögräs nu, körde rak fena i lördags.
-
Två pers till hoppas kunna göra sällskap från kl 11… Funkar väst ok i TT eller blir det byigt? Har för mig att man åker parallellt med piren vilket kanske också blir knepigt om det är is…
Är det någon som vet isläget i Björlanda annars?
-
Knatte
Gäst5 januari, 2009 vid 16:47@Anders R 524033 wrote:
Två pers till hoppas kunna göra sällskap från kl 11… Funkar väst ok i TT eller blir det byigt? Har för mig att man åker parallellt med piren vilket kanske också blir knepigt om det är is…
Är det någon som vet isläget i Björlanda annars?
Helt islagt ändå ut till starthuset numera. Fågelviken har i morgon uppåt 10 cm is om det fortsätter vara 10 minusgrader.
Så här såg det ut i helgen..Lär vara ännu tjockare is i morgon :tongue:
-
@Anders R 524033 wrote:
Väst är bästa riktningen, man åker ner mot Tjolöholm.
Pararallet med piren går, men i lördags så var det 250 svanar där, och man ska inte bråka med dem för ornitologerna mest makt av alla och då är det snart färdigsurfat i TT. -
har aldrig varit i tt nån adress som man kan slå in på i gpsen så man hittar rätt.
-
@andersbq 524087 wrote:
Titta på http://www.gwc.se under ”om gwc” spots i vänstermenyn.
Vi kör i Apelviken i morgon vid 11 rycket!
Peter
-
Jag åker till TT vid 11-tiden, men om det inte är körbart åker jag nog också till Apelviken, jag tar mao med hela lasset.
Logga in för att svara.