Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › TT Lördag
-
LarsD: vilka mer kommer från ostkusten, och vilka dagar är ni där? Vi är där från den 30/3 och 7 dagar framåt.
-
Jag och Micke med familjer åker ned den 26:e (jag stannar en vecka och Micke två), osäker på om det är någon mer. Ska bli riktigt GOTT! Verkar dock bli lite på “gnällen” om nya segel (och brädor) hinner komma hem.
-
Gott gäng, vi är väl cirka 18 personer där samtidigt.
Borde räcka för en Swespeed Egypt Cup! -
Tillbaka till ämnet imorgon söndag mellan 14-18 ser det ut att komma vind hela västkusten. Rågelund eller Stenungsund kanske?
Tar nog en sväng till Tjolöholm och GPS-märker lite sten idag oxå… -
Dagens goda gärning, har tagit in GPS koordinater på över 280 stenar …
Kan säga att där vi seglar är pepprat med stora stenar, ren tur att ingen blivit skadad!Nu behövs bara 300 märkpinnar…!
-
andersbq;602508 wrote:Dagens goda gärning, har tagit in GPS koordinater på över 280 stenar …
Kan säga att där vi seglar är pepprat med stora stenar, ren tur att ingen blivit skadad!Nu behövs bara 300 märkpinnar…!
Ja herre gud vad sten, det ser inte riktigt bra ut, vi får göra en insats när isen
försvunnit!!!:wink:(Du är otrolig Anders, super) -
Ja, fantastisk insats….(Kan inte jESPER skriva ihop något fin progam som får GPS´en att “pipa” någon sekund innan koordinat-stenarna, fast i TT kanske det blir ett konstant “pip”?)
-
Ja och idag så tog jag TT.
En liten brasklapp, detta är stora stenar, minst 30 cm höga.
Dock så ligger nästan alla 30 cm djup vid normalt vattenstånd. -
Var du ute på revet mot Kalvö oxå, eller är det gamla markeringar dom tre som finns där? Det bör väl vara samma som är märkta med järnstängerna.. Trodde där fanns mer sten på det revet…
-
Nja det finns säkert fler stenar på musselrevet än de stora som jag märkt ut.
Men själva tekniken att hitta sten under isen går ut på att stenarna måste sticka upp minst 30-40 cm från botten och sedan spetsa ut ett hål i isen.
På musselrevet är stenarna mera platta och sticker inte hål på isen.
När man kör på därute med fenan beror det alltså på att det är för grundt, inte att det sticket upp stenar.
Men det lite otäcka är alltså att jag hittat 450 stenar, vilka jag samtliga har “verifierat” genom att knacka på dem med ispiken och titta att de är tillräckligt stora för att märkas… Så rak fena i lågvatten = 100% trolig stenträff! -
Helt otroligt vad mycket sten, känns ju nästan overkligt att ingen har skadat sig. Som vanligt ett gediget arbete Anders, nu oroar man sig dock för alla stenar som du inte hittade.
Logga in för att svara.