• jester

Medlem
    19 mars, 2010 vid 16:10

LarsD: vilka mer kommer från ostkusten, och vilka dagar är ni där? Vi är där från den 30/3 och 7 dagar framåt.

• larsd

Medlem
    19 mars, 2010 vid 16:32

Jag och Micke med familjer åker ned den 26:e (jag stannar en vecka och Micke två), osäker på om det är någon mer. Ska bli riktigt GOTT! Verkar dock bli lite på “gnällen” om nya segel (och brädor) hinner komma hem.

• andersbq

Medlem
    19 mars, 2010 vid 19:08

Gott gäng, vi är väl cirka 18 personer där samtidigt.
    Borde räcka för en Swespeed Egypt Cup!

• surfan

Medlem
    19 mars, 2010 vid 19:46

Klart vi ska ha vi har ju tävlingsansvarig med oss!!!

• lbj

Medlem
    19 mars, 2010 vid 20:42

Varför inte ett styrelsemöte i TTVK?

• andersbq

Medlem
    20 mars, 2010 vid 07:19

Tillbaka till ämnet imorgon söndag mellan 14-18 ser det ut att komma vind hela västkusten. Rågelund eller Stenungsund kanske?
    Tar nog en sväng till Tjolöholm och GPS-märker lite sten idag oxå…

• andersbq

Medlem
    20 mars, 2010 vid 19:17

Dagens goda gärning, har tagit in GPS koordinater på över 280 stenar …
    Kan säga att där vi seglar är pepprat med stora stenar, ren tur att ingen blivit skadad!

Nu behövs bara 300 märkpinnar…!

• surfan

Medlem
    20 mars, 2010 vid 20:18
    andersbq;602508 wrote:
    Dagens goda gärning, har tagit in GPS koordinater på över 280 stenar …
    Kan säga att där vi seglar är pepprat med stora stenar, ren tur att ingen blivit skadad!

Nu behövs bara 300 märkpinnar…!

Ja herre gud vad sten, det ser inte riktigt bra ut, vi får göra en insats när isen
    försvunnit!!!:wink:(Du är otrolig Anders, super)

• speedan

Medlem
    20 mars, 2010 vid 22:58

Jag håller med bra jobbat Anders!:laugh:

• mgs

Medlem
    21 mars, 2010 vid 06:01

Super bra jobbat Anders. Ring nästa gång så hjälper jag till.

• lasso

Medlem
    21 mars, 2010 vid 14:53

Ja, fantastisk insats….(Kan inte jESPER skriva ihop något fin progam som får GPS´en att “pipa” någon sekund innan koordinat-stenarna, fast i TT kanske det blir ett konstant “pip”?)

• andersbq

Medlem
    21 mars, 2010 vid 18:18

Ja och idag så tog jag TT.
    En liten brasklapp, detta är stora stenar, minst 30 cm höga.
    Dock så ligger nästan alla 30 cm djup vid normalt vattenstånd.

• jester

Medlem
    21 mars, 2010 vid 18:41

Var du ute på revet mot Kalvö oxå, eller är det gamla markeringar dom tre som finns där? Det bör väl vara samma som är märkta med järnstängerna.. Trodde där fanns mer sten på det revet…

• andersbq

Medlem
    21 mars, 2010 vid 19:41

Nja det finns säkert fler stenar på musselrevet än de stora som jag märkt ut.
    Men själva tekniken att hitta sten under isen går ut på att stenarna måste sticka upp minst 30-40 cm från botten och sedan spetsa ut ett hål i isen.
    På musselrevet är stenarna mera platta och sticker inte hål på isen.
    När man kör på därute med fenan beror det alltså på att det är för grundt, inte att det sticket upp stenar.
    Men det lite otäcka är alltså att jag hittat 450 stenar, vilka jag samtliga har “verifierat” genom att knacka på dem med ispiken och titta att de är tillräckligt stora för att märkas… Så rak fena i lågvatten = 100% trolig stenträff!

• tobhed

Medlem
    21 mars, 2010 vid 20:54

Helt otroligt vad mycket sten, känns ju nästan overkligt att ingen har skadat sig. Som vanligt ett gediget arbete Anders, nu oroar man sig dock för alla stenar som du inte hittade.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.