Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TT Största speedeventet? 6-7 Okt

• hanko

Medlem
    30 september, 2007 vid 17:54

Wish I could..!! Med blodad tand och revanschlust på Tobbe Hed men skriver tenta i ”Familjevåld” på PHS hela lördagen!! Nicht so kul!! Nu laddar jag för nästa säsong och först på julklappslistan är en egen GPS…!! Sen hoppas jag på nya utmaningar 2008!! Lycka till alla ni som ändå åker till TT. Jag hoppas kunna sparka iväg Larsch Dahl SWE-111 som ett bidrag från oss på ostkusten. Kanske även Mats Ferner så ni har en hare att åka efter!!

• 40knots

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 12:29

Vad är detta TT speed event för något? Och var?

• fredrik-ygge

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 12:43

F2 Speed Challange i Torkelstorp. Se t.ex. http://www.gwc.se

• 40knots

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 13:54

Var är Torkelstorp?

Laserpistol… sådan har vi också använt på 80 talet innan vi fick tidtagarutrustning för 100 m bana.

• Knatte

Gäst
    1 oktober, 2007 vid 15:06

@40knots 419222 wrote:

Var är Torkelstorp?

Laserpistol… sådan har vi också använt på 80 talet innan vi fick tidtagarutrustning för 100 m bana.

Några mil söder om Göteborg på Västkusten
    Se här: http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=torkelstorp&PlaceId=2851995

• getwet

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 15:30

@40knots 419222 wrote:

Var är Torkelstorp?

Fniss……det där blev rätt kul tycker jag! Från 80 talet.
    Heja GPSen, nästa år tävlar vi bara med MODERN utrustning från 2000 talet!

Amarylon och några waypoints är det enda som behövs. När väl det är klart så kör vi ett SM.

• 40knots

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 17:00
    getwet;419236 wrote:
    Fniss……det där blev rätt kul tycker jag! Från 80 talet.
    Heja GPSen, nästa år tävlar vi bara med MODERN utrustning från 2000 talet!

Amarylon och några waypoints är det enda som behövs. När väl det är klart så kör vi ett SM.

Det är tyst på speedfronten här i österled gämfört med er där i .se men faktum är ju att vi använde oss av radarpistol 1986. Redan följande år hade vi lyckats skaffa oss ny 100 m tidtagningsutrustning av Seiko som var vår huvudsponsor då. Den utrustningen var sedan på 90talet med i ett konkursbo och försvann på okända vägar, nu i efterhand lite synd. Problemet med en radarpistol är ju att man måste köra rakt mot pistolen men ni verkar ju ha löst problemet ganska kreativt med ställningen mitt ute på banan.

Är Torkilstorp någonstans nära Särö?

• jester

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 17:59

Torkelstorp ligger väl halvannan mil söder om Särö. Vi kör längst in i Kungsbackafjorden.

• tobhed

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 18:20

Är det Nidingen man ska kolla in på DMI om man vill se vindar för TT?

• surfan

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 18:24
    tobhed;419271 wrote:
    Är det Nidingen man ska kolla in på DMI om man vill se vindar för TT?

http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=47942

Och det ser ju inte hel döt ut iaf!!!

• tobhed

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 18:42
    surfan;419273 wrote:
    http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=47942

Och det ser ju inte hel döt ut iaf!!!

DMI och Nidingen är ännu bättre, men det är alltså inget man ska kolla på?

• surfan

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 19:09

jo det är klart man ska!! men man tittar mest på den som visar mest:wink:

• marden

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 19:10

jag min gps o bror har vart på ”höghöjdsläger” i helgen o nu fattas det bara en bra prognos för nästa helg

den andra bilden är från klassisk surfmark torbele garda o den tredje utsikten från mitt styre 2000 höjdmeter senare

o på flyget hem såg det ut att finnas en grym speed sträcka längst ner i danmark på så där 10 km lång sandrevel som nätt o jämt såg ut att sticka upp ur havet

• jester

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 19:24

Nidingen ligger strax söder om TT, men ligger även en bra bit ut mot Danmark. Blåser alltid mer där ute. Men prognosen ser ju faktiskt lovande ut…

• appel

Medlem
    1 oktober, 2007 vid 19:27

@Mården 419284 wrote:

jag min gps o bror har vart på ”höghöjdsläger” i helgen o nu fattas det bara en bra prognos för nästa helg

den andra bilden är från klassisk surfmark torbele garda o den tredje utsikten från mitt styre 2000 höjdmeter senare

o på flyget hem såg det ut att finnas en grym speed sträcka längst ner i danmark på så där 10 km lång sandrevel som nätt o jämt såg ut att sticka upp ur havet

Härligt! Smygträning? Såg du nån planing på Gardasjön?

Hör av dig om du åker. Micke kanske hänger på!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing TT Största speedeventet? 6-7 Okt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.