Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing TT-tips ..och kanske nåt till salu?

• TT-tips ..och kanske nåt till salu?

Publicerad av t_h_s på 15 december, 2009 vid 21:55

Tjenare,

har på överraskande få sessions vuxit ur en gammal Cab Prodigy 148 och skulle vilja hitta en mindre bräda som funkar framförallt till 9-12m2 åkning. Jag är ca 194cm/88kg och tror att ca 135×42 borde fungera ner till kanske 6m/s om det inte är för mycket rocker eller?

Låter det vettigt eller är det bättre med en mindre bräda och kanske komplettera med ett stort as för riktig lättvind?

(Fö lär det nog handla ganska lite om wakestyle för min del.)

Jag tänkte åka bort över nyår för lite intensiv kiteträning i värmen så jag behöver något ganska snabbt. Tips på bra bräda till rimlig peng mottages tacksamt! Är det sedan i Skåne så vore det ju väldigt smidigt!

/Thomas

zeke svarade 14 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • henkeh

Medlem
    16 december, 2009 vid 09:23

Hej Thomas!

Gissar att det var dig som min Österrikiske kompis Gerd pratade med. Jag har tyvärr tappat bort dit nummer. Jag har eventuellt en Slingshot Lunacy Len10 132 till salu.

Slå mig en signal på 0709-66 96 80

/Henrik

• hengo

Medlem
    16 december, 2009 vid 16:24

Har en sprillans ny LF influence 2009. Kolla köp och sälj 🙂

• t_h_s

Medlem
    19 december, 2009 vid 10:26

Det blev tyvärr ingen Lunacy och LF Influence brädan känns lite för lång och kanske lite för mkt freestyle.

Ingen annan som har något tips förutom de som ligger på forumet?

/Thomas

• gonzo

Medlem
    19 december, 2009 vid 13:12
  • hildingdude

Medlem
    20 december, 2009 vid 21:52

jag har en lunacy 129 om de andra känns långt!

• t_h_s

Medlem
    26 december, 2009 vid 20:38

Tack för tipsen!

Det blev en Nobile T5 134×41. Verkar ok.

Tjejen behöver en nybörjarbräda på ca 130-132 cm ganska snabbt. Någon som har något liggande eller har något tips? Jag hittar faktiskt inte en enda annons som matchar särskilt bra. Hon är inte sugen på att köpa en ny eftersom hon inte är helt frälst ännu. Det är hon snart…:wink:

/Thomas

• lelleee

Medlem
    26 december, 2009 vid 20:50

naish thorn 132 -09, lite nött.

hör av dej om du är intresserad..

0735447004

• hildingdude

Medlem
    27 december, 2009 vid 11:45

Lunacyn där med.

• kitelife

Medlem
    27 december, 2009 vid 12:20
    hildingdude;593363 wrote:
    Lunacyn där med.

Vill du slänga in en bild på lunacyn… gärna där man ser stroppar/pads. Pris?

• zeke

Medlem
    27 december, 2009 vid 20:13

Tjejig bräda?
    Hur som helst tycker jag den är toppen.

http://www.surfzone.se/ppc/showproduct.php?product=26251

Hälsningar
    Jens

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing TT-tips ..och kanske nåt till salu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.