Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tuber – vart finns dom?

Taggad: 

• Tuber – vart finns dom?

Publicerad av juvas på 26 augusti, 2010 vid 18:44

Har idag roat mig med att åka runt till olika RC Hobby-affärer i jakt på glas- eller kolfiber tuber i lagom diameter för att kunna skarva ihop min trasiga latta till mig NP RS Racing-segel. Var till följande butiker:

Björnes Garage, Enebyberg
    – Roffes Modellflyg, Stockholm
    – Söders RC Hobby, Hägersten

Den sistnämda butiken hade ialla fall 10 mm kolfibertuber men självklart var min NP tub ca 10,5 mm, dessutom hade de ingn tub som var 10 mm invändigt. Så min fråga till forumets samlade hjärntrust är var man får tag i användbara tuber? Är det bara segelslakt som gäller?

jesper-b svarade 14 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • Kjello

Gäst
    26 augusti, 2010 vid 20:06

Nej slakta inte. kolfiber-rör finns någonstans i Tumba, en jag känner köpte, men vet inte var, sök nätet någonstans på kolfiber-… eller carbon-rör.

• svenne

Medlem
    26 augusti, 2010 vid 20:28

Varför inte reparera med en stav i röret istället? Jag kan ta hem en 10 mm kolstav enbart för din skull.

• mbokell

Medlem
    26 augusti, 2010 vid 20:39

Tjohooo, haft lite mycket att göra i dag, ring mig i morgon.
    Har lattor på “lager”

• juvas

Medlem
    26 augusti, 2010 vid 21:52

Micke – min formulaprylspusher #1! Då löser det sig förhoppningsvis den här gången.

Kan dock vara intressant om det finns fler ideér om vart man får tag på lattreservdelar för framtiden när lattlagret i ditt garage sinat! Såg att Sailworks har en sida på sin webb där de kränger lattdelar per löpmeter, ingen svensk surfbutik som plockar hem motsvarande?

• jester

Medlem
    27 augusti, 2010 vid 06:04

Surfers har lattdelar.

• marden

Medlem
    27 augusti, 2010 vid 06:38

Skidsport har en del hemma,både tuber och homogena i metervara (tror jag)

• jesper-b

Medlem
    27 augusti, 2010 vid 16:56

Juvas, du svarar ju på din egen fråga, dvs du har ju hittad det du behöver på sailworks hemsida. Varför inte be dem skicka hem lite rör? Kanske fler som behöver – gå samman om ett paket. Det var väl en av de absolut roligaste grejorna under mina formulaår – att trimma lattor!

/JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Tuber – vart finns dom?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.