Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tumskruv till wakeboots
-
tumskruv till wakeboots
Publicerad av mikhogl på 18 juni, 2011 vid 08:25Hej!
Nån som vet vart man beställer tumskruven som man skruvar in i waken? alltså den som man fäster bootsen med, eller går den köpa på biltema? är det nån som vet vad det är för diameter, gäng och stigning?
mvh
dadil svarade 13 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Om det är nära M6-gänga borde det vara 1/4″ som är något större men det är nog inte jättelätt att hitta, särskilt inte i rostfritt!
Jag har nog liggande men jag vet inte var du bor! -
Va är det för binding? Det är olika längd beroende vilken binding du har.
Vi har skruv till LF på nocomply. -
Det är mer eller mindre omöjligt att hitta Sverige, har kollat på Göteborgs Skruvcenter och inte ens de har (vi snackar störst i Sverige på skruvar). Alla som säljer kites m.m. borde se till att få hem lite extra skruv för det fall man behöver nya, och det behöver man. Alternativt borde tillverkaren skicka med några extra skruvar för det fall en produkt levereras med skruvar.
-
Windyboy;659416 wrote:Det är mer eller mindre omöjligt att hitta Sverige, har kollat på Göteborgs Skruvcenter och inte ens de har (vi snackar störst i Sverige på skruvar). Alla som säljer kites m.m. borde se till att få hem lite extra skruv för det fall man behöver nya, och det behöver man. Alternativt borde tillverkaren skicka med några extra skruvar för det fall en produkt levereras med skruvar.
LF har sina skruvar på lager som sagt.
-
Det är LF boots på en SS-bräda som jag förstått saken! Fast efter idag köper nog Micke Cabrinha-bräda 😉
-
hit your local Harley Davidson store.. I know there is one in malmö and I got mine from there : )
-
Kommer inte ihåg exakt vilket mått det är men gängtypen har jag för mig är UNC. UNC 3/8 känns på något sätt bekant men inte säkert. Finns i välsorterade skruvaffärer. Skulle du ha vägen förbi trollhättan ligger en affär som säljer sådana ganska nära SAAB fabriken. 🙂
-
windy, är ju långt ifrån alla butiker som säljer jänkedesignade brädor. Europeer har ju den goda egenskapen att använda m-standard på sina brädor.
-
Det är årets LF synergybindning (ct) och en SS darkside(2010) som ska paras ihop, Visst borde det vara samma tumgänga på SS och LF? Då borde LF grejjer passa?
Tack för alla svar
-
2011 LF Kite är M-standart. 2010 är tum. Wake är tum. Vet inte va SS har.
-
chansar på att SS och LF kör samma tumskruv. finns wakeskruven(tum) i rätt längd för årets synergybindning så vill jag beställa.
-
Se bara till att inte dra i en m6 skruv i en UNC 1/4″ insert. Det går om man kämpar lite, men man förstör gängorna och det sitter inte fast…
-
Undvik även denna
[ame]http://sv.wikipedia.org/wiki/Tumskruv[/ame]
Logga in för att svara.