Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tung = styva grejor?
-
Skrev just ett inlägg om bombyggarfusk på en annan tråd på denna konf. Känns som det inlägget kan vara relevant även här.
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=289261&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1
/Jesper B
-
Hmmm… får kolla med killarna på SP. Local Spirits kolbom kan ju vara ett bra alternativ då, verkar det som? (Kommer köpa allt på SP i paketpris).
Trist när leverantörer blir lurade av sina underleverantörer…
-
Jag är i brädköpartagen också inför säsongen. Jag har en stor freeride på 155 liter och ska köpa en mindre. Jag har ungefär samma matchvikt 95-100 panner. Väljer mellan en bräda på 100 eller 115 liter. Funkar det bra att köra 100 liter om man väger så pass mycket eller blir det bara att köra ubåt?
-
Det blir garanterat u-båt. Om du vill ha säkerheten att kunna flyta hjälpligt bör du ha minst 115 liter. Min HS 125 flyter jag ganska bra med, men man får inte ställa fötterna mer än ett par centimeter fel, för då sjunker man. Väger man 100kg så blir den totala vikten 10-15 kg högre (våtdräkt, sele, rigg och bräda). 1 liter vatten motsvarar 1 kg. Så fysikens lagar säger cirkus 115 liter…
-
Här är de utlovade bilderna. NP överst. Se de dubbla rören jämfört med Pro Limit’s enkla. Fejk-monocoque mot riktig monocoque.
-
Hmmm… på NP bom har man sågat och fått ett fint snitt, medans den andra ser ut som man har sågar med en köks kniv eller har man kanske slagit av den Vilen bom är starkast i längden?
Hur som haver jag trodde det här med alu och kol var utpövat för länge sen, och förbjudet.
Alla som köpte dyra race kol bommar 94-95 vet ju att det inte håller -
Nu är prylarna hämtade!
Blev en JP SX 106 FWS, ett NP V8 7.5 och en Local Spirit kolbom.
Nu väntar vi bara på vinden…
Logga in för att svara.