Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Tuttle fenor?
-
Tuttle fenor?
Publicerad av koa på 7 september, 2005 vid 17:00Tuttlefenor är svårt att få tag på i Sverige, någon som vill sälja en modern 34-36cm Slalomfena?
MVH
Calle N
jester svarade 19 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Satasa på en Curtis till din goa bräda
http://www.vindsurfing.se dom fenorna är riktigt bra!
Jag har själv en 36:a som jag kör 7,4 kvm -
Dom har bara 42 och 32 inget emellan…så jag skaffade 42:an till 8,2:an.
Men behöver en mindre…34-37 till 7,3:an.MVH
Calle N
-
Udens här i Gbg säljer ju Select-fenorna. Grymt bra fenor, helt klart. Hör med dom!
-
En Select EVO Lightning Prepreg 37:a…det var det som fanns…verkar bra..
-
Svar till:
vad blev det?
[/ QUOTE ]vad är det på din bild speedjanne ??
har din våtdräck spruckit i röven eller -
ser ju koool ut. fasen, man börjar ju snegla på fortåkargrejor igen…
33 på bild, men 37 verkar ju perfekt för dig med tryck i grejorna. Nu blir det svårt att klaga på materialet, mitt tips är att fort som fasen smeka dit ett fint jack i fenan eller köra med dåliga tampar eller nåt… ”fasen, hade bara uthalstampen varit bättre och fenan felfri så hade 40 knop suttit direkt, asså!!”
Speeeeeeeeda På!
-
Premiär igår på Dalarö…riktigt bra tryck i 7,3:an och Falcon 105:an låg som en sportbil på vattnet.
Freestyle folket planade ibland men själv var det bara gasa hela tiden!
Solen sken och brädan gick som tåget…trots 42cm fenan…som jag just nu i
början säkert inte känner skillnad till en 37:a…men ack vad psykologisk gren
av windsurfing detta är. En Kitare tog sig till freestyle folket och ville briljera
sin fart med lite skutt i luften för att impa på de då ibland stillastående freestylarna…
men när han tog höjd upp till mig så drog jag ifrån honom med 2 växlar till, sköööönt!
Underbar slalom premiär!Aloha
Calle N
-
Dömulligt Koa, vänta bara tills trycket blir mer och en mindre fena sitter på plats så att det sticker ordentligt…..då är det inte skööööönt….det är oootrooligt! Häng med till Fituna någon dag så kör vi tillsammans, vi är ett par stycken där numera som räjsar med GPS. Du får gärna låna en och kolla.
-
Det vore kanonkul…eller så blir man bara besviken på den fart man nu har…
måste bara få in lite trim och lite tips kanske…så man inte helt blir avhängd i början
Slalom är tillbaka…
Calle
-
Fick idag Select Lightning Prepreg evo 37cm fenan, och måste säga att den ser grymt fin ut…min nyinköpta Curtis CNC 42cm carbonfena att se klumpig och fet ut…
Det blir spännande! -
Det är en av fördelanra med att segla slalom/speed… Mycket coolare prylar att inhandla jämfört med segelsnurrarnas prylar!
Logga in för att svara.