Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › TV
-
Publicerad av borje på 21 oktober, 2002 vid 18:14
Såg att viasatsport ska starta ett nytt extremsportmagasin som ska heta RIP.
Med börja på onsdag kl 18:25.
Med lite tur så får vi se lite surf.markram svarade 22 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Det programmet kommer med all säkerhet handla om typ wakeboard, klättring, skidåkning snowboard osv. Allt utom Ws. Möjligtvis kanske dom har nåt sekundlångt inslag om ws i vinjetten, inte mer!
-
på nåt konstigt vis så räknas inte windsurfing som extremsport generelt sätt…..i.a.f så har jag fått för mej det……..em det är ju helt konstigt egentligen…..windsurfing är väl väldans mycket extremare än te.x snowboard om du kör wave i.a.f!
-
Lite fel ute nu va???? Så speed räknas inte till extremt…..! Allt som har med hastighet att göra ses för det mesta som det mest extrema!
-
Lägg ner extrem-fixeringen!
När jag höll på med klättring, jobbade jag stenhårt med att visa hur “ofarligt det var med statistik. Det gjorde att jag kunde fortsätta utan investerares oro med min sport.
De vägrade acceptera fallskärmshoppning (och det var faktiskt lite väl extremt för mig också), så det blev att lägga ner det.
Nu är jag snart 35år och för feg för seriöst extrema prylar.
Mitt mål är att göra nån sorts loop år 2004 och att folk skall acceptera att jag drar ut och lunchsurfar.
-Precis som nördarna drar ut och lunchgolfar.Om vi jobbar med att uppnå acceptans, kan vi surfa mer.
Och om en upplevelse är tillräckligt(inte för) extrem, eller trevlig, så får man ståpäls och det är för sin egen skull man surfar.
Om ni verkligen har haft extrema upplevelser med adrenalin, så har ni säkert fått minnesluckor, det är en sorts skyddsfunktion, i gränslandet till detta fann jag att man kunde gå in i det man gjorde så pass att man inte hörde irrelevanta ljud utifrån. Lyckligtvis fick ett close-call, mig att lägga ner den typ av klättring jag höll på med.
Adrenalin-missbruket lade jag ner för 10 år sedan och det är vad folk förknippar extrem med.
För mig är surfing mer endorfin -mycket bättre..
Logga in för att svara.