Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tv4 PLUS
-
Tv4 PLUS
Publicerad av anders_hoffman på 7 november, 2002 vid 21:28Såg nyss på tv4nyheterna att de skulle öppna en ny tv-kanal. Den skulle först och främst handla om SPORT, nöjen och nåt annat. Antagligen blir det nåt svt24-aktigt. Man kanske skulle skicka ett förslag på att de skulle ägna sig lite åt den sport som växer snabbast just nu nämligen WS. Skulle ju va kul att se lite WS på tv typ en gång i veckan! Det skulle ju räcka med att de t.ex. visade en film eller nåt, eller lite inslag från nån tävling osv. Man kan ju alltid skicka ett förslag.
Det var ju snack för rätt länge sedan om att svt kanske skulle visa upp sand mellan tårna. Du (kommer inte ihåg vad du heter) som skrev brevet till SVT och frågade skulle inte du kunna skicka ett till tv4 också (tyckte att det brevet var så väldigt välformulerat)!!
Hoppas, Hoppas, Hoppas!!
jeppe svarade 21 år, 12 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Fast det stämmer ju inte riktigt att vs skulle vara den snabbast växande sporten…
Räcker ju med å titta på kite, växer garanterat snabbare än vs.
-
En kanal, som tyvärr inte alla har tillgång till, är Extreme. De brukar köra WS-filmer varje torsdag kl 19 med repris 00.00. Har tyvärr missat de sista, men såg bl.a Alive med Cisco i “huvudrollen” där….
Annars hade det varit lysande att se lite i vanlig markbunden TV, så att alla hade fått se lite av det goda
-
Fett! Kan du inte spela in och lägga upp någonstans? 🙂
-
Har inte den utrustningen som krävs tror jag. Vad behövs för att lägga upp VHS film till datorn egentligen ???
-
Canal Digital har inte den kanalen. Vad jag vet är det bara ComHem (kabelTV) som har det….
-
http://www.divx.com
Kolla där, ska finnas program för att köra en capture till datorn, i divx format… -
du får ställa in parabolen på Astra 2A, nån engelsk sattelit. sen är det bara att tuta och köra. den är ju engelsk så tidenb är en timme fel jämfört med tv-tablån.
-
Den optimala lösningen för att spela in TV program till datorn, har jag fått förklarat för mig, är att skaffa ett grafik kort med “Video In”. Geforce4 kort kan fås med denna finess. Nu skall det även finnas så finurliga program till datorn att när du går och slår en båge så kan man “Pausa” TV programmet, i detta läge kommer datorn börja spela in TV programmet, när du är klar med muggen kan man helt enkelt spela upp TV programmet igen. Fast då är det datorn som som tar vid. För denna lösning krävs även TV out för att få det fungera.
Såg att ett Geforce4 med TV out och Video In, går lös på den nätta summan av 5000 riksdaler.
-
Det är mycket billigare. Jag har ett “Win TV Go” – kort i datan, kostar ca 600 kr. Alltså ett TV-kort. Capturar gör jag med Virtualdub, som är gratis. http://www.virtualdub.org/
Kolla http://www.vcdhelp.com för inställningar etc.
Bäst är att captura direkt till divX.
Med mitt kort har jag capturat eurosport-adnatura-filmen och NM-vindsurf2002 som flera har laddat ner. Blir OK kvalité och liten filstorlek.
Vore bra om någon med Extreme-channel kunde captura lite och lägga ut på nån ftp =) -
Kan vi inte starta en insamling till ett sånt kort för 600:- och ge det till nån hederlig själ med extreme-kanalen och 10mbits lina?
-
Hoppla!
Det lät inte helt fel. Vart köper man det kortet?
Senaste DivX är ju på burken, så det borde inte vara problem att ladda ner lite nice surf från Extrem. Ett problem bara, jag måste skaffa bättre burk med större hård disk, förhoppningsvis fixar det sig snart. Kanske blir det bättre att skaffa rätt burk först och sen TV kortet. -
http://www.inetdata.se har ett “Hauppauge Win TV
Go” TV-kort för 625:- kolla tillbehör-grafikkort.
Detta är ett vanligt basic TV-kort som de flesta har.
Funderar lite på om du har digital-TV-box och om signalen från den till TV:n är en antennsignal. Måste vara det om TV-kortet ska användas.
Du behöver en hyfsat snabb dator, framför allt en snabb hårddisk, väl defragmenterad. Men det behövs inte supersnabba grejer för att captura till divX.
Du kan ju maila mej när du har grejerna, så ska jag försöka hjälpa dej igång =) -
Finemang!
Jag har ingen digital TV box, utan endast normal kabelTV via antenn.
Kommer att uppgradera till en snabbare hemma burk ganska snart.
Jag hör av mig när det kan bli aktuellt för lite konfigurering tips.
Logga in för att svara.