-
Två veckor – vart åka?
Japp, [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=56784″]det här [/ame]närmar sig ju obarmhärtigt allt mer. Vilket enbart är en fördel, eftersom omgivningen förväntar sig att det resulterar i något som måste göras. Har aldrig greppat riktigt varför det anses vara så, men tänker absolut ta tillfället i akt, ah!
Två veckor har lämnats som öppna för resa av familjen för egen surftripp 2010. Tro det eller ej, men så länge har jag aldrig varit iväg på en resa för enbart surf. Det försök som gjordes, Australien 1990, fick jag ge upp pga ryggskada efter två åk i vågorna, snyft. Faktiskt enda gången jag gjort illa mig lite mer rejält i vindsurfing.
Men nu så. Två veckor på plats, resdagar kan läggas på. Vart och när åker jag?
Min nuvarande lista, utan ranking:
– Irland
– Maui
– Mauritius
– Chile
– Baja
– Kalifornien
– Kap Verde
– Marocko
– Brasilien (Jeri eller Ibiraquera)
– SA
– Västra AustralienJa, såklart önskar jag att det vore mer än två veckor, men det är samtidigt oerhört mycket mer än ingenting. Dessutom är jag en familjepapps av hög klass, oah!, och nog ganska risig på att vara ifrån mina kids längre än typ 18-20 dagar.
Några önskemål från min sida:
– Tillförlitlig vind (ja, så bra det nu blir med det…)
– Tillförlitliga vågor. Vågorna behöver inte vara superutmanande, men mellan 1 och tre meter, helst.
– Hyggligt bra mat (nej, jag tänker inte vara i två veckor på ett och samma ställe och leva på torr cous-cous med långkokt höna)
– Lite najs kultur/natur
– Klar fördel om det finns lite några spots som man kan välja mellan beroende på humör, vind och vågorSurftrippserfarenheterna här på konfen är ju minst sagt gedigna, så vad tycker ni? Lägg till, ta bort, kommentera och ge inspiration. Och kom ihåg, blir resan misslyckad så är det såklart ert fel och inte mitt, ha, ha! 😀
Logga in för att svara.