Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Två veckor – vart åka?

Taggad: 

• dr-masse

Medlem
    25 november, 2009 vid 14:53

Råkade visst starta en tråd sekunderna innan någon fick för sig att jag måste jobba… ganska mycket oxå… tack för svar! ger mig på denna tråd lite mer imörrn, ah!

• sinker

Medlem
    21 december, 2009 vid 20:33

Doktorn, hur blev det? Är du i SA nu eller är du som jag uppe i familjens julstök?
    @alla ni andra som varit i Sydafrika, surfa själv är väl sisådär men hur är det att vara i SA själv? Är det safe?
    /sinker

• _frippe_

Medlem
    21 december, 2009 vid 22:37

Jag var i Sydafrika förra vintern och åker ner om två dagar igen. Jag tyckte det kändes hur safe som helst men man kanske är naiv… Men Kapstaden är trots allt ett stort turistmål och så länge man håller sig i rätt områden behöver man inte alls vara orolig. Man behöver bil för att ta sig runt och så länge man inte kör in i en kåkstad och kliver ur bilen så tycker jag inte det känns mer oroligt än vilken europeisk storstad som helst.

Då känns vänstertrafiken betydligt farligare…

• frippe75

Medlem
    22 december, 2009 vid 10:03

Sitter också och funderar på mina 2 veckor som avtalats årligen i samband med barndiskussioner…. Smart move 🙂 Fast det stora problemet är ju att man saknar dom efter ett par dagar…

Men tillbaka till surfet.

Maui 2 veckor ??? Vill du vindsurfa så tror jag risken att du blir besviken är stor…
    Vi har varit där 3 år i rad (1,5 1,5 samt 3 månader). Det har alltid kommit långa vindhål… Första gånger 3 veckor utan vind. När det dock är swell och vind finns det INGET som slår Maui på något plan… Kanske att vågorna i Baja/Punta San Carlos verkar vara längre…

Jag kommer att vara på konferens i SF under Feb och kanske är det värt att ta Maui 2 veckor då resan bara blir 5 timmar ifrån SF…

Fast jag håller på att kolla Baja optionen också… Fick pris igår på 2 veckor. Flyg ifrån SanDiego med propellerplan (pimp-option). Mat fullpension. Tältsäng-sovsäck. Låna longboards,surfbrädor (1 vecka vindsurf ingick också). runt 70% vind/vågor enligt Kevin Trejo (onsite-mgr 🙂 ) Kanske lite ++:at iofs….

Så egentligen om jag var du…. Kör SA. vindsäkrare och samma tidzon. Efter 2 veckor är man lite sliten. OCH även frugan så när du kommer hem kan du ju RÄKNA med att du får ta Barn+Jobb+Bil+Hus+Allt …. Så en Maui-12-timmars tidsomställning är inte att leka med under dom förutsättningarna… Jag vet!

• frippe75

Medlem
    22 december, 2009 vid 10:06

Läst mitt inlägg och insåg att jag missat den bästa optionen…

Dra till Maui 2 veckor och se till att famlijen ansluter eller följer med från början.
    Men resan måste nästan vara 4 veckor för att du ska bli nöjd surfmässigt. Se till att köpa en surfbräda och kör lite morgonpaddling… Något jag missat känner jag…

Problemet är att det är vanebildande!

• sinker

Medlem
    22 december, 2009 vid 12:54
    frippe75;592985 wrote:
    . Fick pris igår på 2 veckor. Flyg ifrån SanDiego med propellerplan (pimp-option). Mat fullpension. Tältsäng-sovsäck. Låna longboards,surfbrädor (1 vecka vindsurf ingick också). runt 70% vind/vågor enligt Kevin Trejo (onsite-mgr 🙂 ) Kanske lite ++:at iofs….

Vad skulle dom ha för det paket? Har för mig att en clinic där kostar uppemot 25 för två veckor + resan dit.

/sinker

• frippe75

Medlem
    30 december, 2009 vid 08:34
    Sinker;592999 wrote:
    Vad skulle dom ha för det paket? Har för mig att en clinic där kostar uppemot 25 för två veckor + resan dit.

/sinker

Jo det var rätt dyrt…

$4000 för en “all inclusive” variant med propellerflyg ifrån San Diego…
    Fast det känns lite over-the-top… blir nog maui

I do have a great deal for three weeks. Depending on the dates I can give you three weeks for the price of two!
    If you can pay in full before Dec. 31st this month you’ll get three weeks with round trip private plane transportation from San Diego California to our airstrip in Punta San Carlos right at our camp, all your food (we eat like kings) all of your drinks like beer, wine, spirits and cocktails (we have an outside bar & lounge) each guest or couple gets a deluxe tent fully loaded with pads, pillows and freshly laundered sleeping bags, use of all our toys like surfboards, stand up paddle boards, mountain bikes etc, daily hot showers, wireless internet and use of our game room with TV/DVD, pool table, dart, foosball and library

• dr-masse

Medlem
    30 december, 2009 vid 09:36

4000 dollars för tre veckor, all inclusive… 30 000:-… det låter dyrt, men om vindsurfprylar ingår + att man inte behöver fixa hyrbil, boende, mat… hmmm…

• manno

Medlem
    30 december, 2009 vid 21:47

Tycker det är alldeles för mycket fokus på vindsurfingen, en sån här resa handlar ju mer om vin, kvinnor och sång. Sen får man se dagarna på vattnet som en bonus. Så länge man mår bra HELA tiden!

• styret

Medlem
    30 december, 2009 vid 22:12

och hur har du tänkt att man ska kunna göra det om det ingår vin och kvinnor?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Två veckor – vart åka?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.