Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › tvätta rashguard
-
tvätta rashguard
Publicerad av gogga på 25 november, 2007 vid 11:07Hur hårt vågar man tvätta en Rashguard som har märket och motiv ”ditklistrat”(likadant som det är på de flesta t-shirts)?
Är det handtvätt som är ett måste?
sourra svarade 17 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Vänd ut och in och tvätta i 30 grader. Funkar inte det så skall man inte ha skiten.
Handtvätt går alltid bort!
Kanat upp på en strand med hundskit?
-
hehe, nej men den har fått känna på det ett bra tag utan tvätt nu.. .känner att det är dags.. dessutom är det konstiga fläclar på den 🙂
Tack, jag ska testa det…
-
och angående handtvätten så lät jag det vara underförstått att jag inte nedvärderar mig till något sånt kommunistiskt
-
Har kört min i 40 grader några gånger. Tror inte att det är därför som färgen flagnar, så det kan du försöka med.
-
@debkåusf 430671 wrote:
Tur att här fanns en hona som kunde lite o´m tvätt!
Klart, det samt att laga mat är det enda vi duger till…
-
Inte alls FiFi. Min blivande fru ska göra det + mycket mer. Älskar ju henne
-
@debkåusf 430859 wrote:
hehehe!! det finns en sak till ööööhhhöhöhöhä!!!:tongue:
Va fan är det de enda du tänker på, då ska jag fan lära dig enkla knep. Kvinnor behöver ömhet och värmme. SLÄNG DOM HÅRT IN I ELEMENTET så blir dom både ömma och varma. 🙂
-
@debkåusf 430859 wrote:
hehehe!! det finns en sak till ööööhhhöhöhöhä!!!:tongue:
Japp – hålla sina ryggradslösa karlar hårt i tyglarna. När vi var i Varberg på säsongsfinalen så var det en muspiskad kille i vår stuga som blev tvungen att lämna stugan innan det roliga ens börjat…
-
Nu är den tvättad. gick kanon.
MEN det har kommit rostfläckar på den.
Går det att ta bort? -
@sourra 430958 wrote:
Japp – hålla sina ryggradslösa karlar hårt i tyglarna. När vi var i Varberg på säsongsfinalen så var det en muspiskad kille i vår stuga som blev tvungen att lämna stugan innan det roliga ens börjat…
Jag vet, jag e en dålig människa! Men jag hade visat kap verde biljetten dagen innan……
-
Gogga, jag hittade följande tips på wöld waid webb:
”Strö vinsyra eller citronsyra på fläcken och blanda med vatten till en gröt. Blandningen bör få verka i några timmar. Vin eller citronsyran kan även användas för att avkalka kaffebryggaren.”
Kaffebryggarrengöring från Kånsumm mot rostfläckar alltså.
Logga in för att svara.