Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Tvätta vårdräkt?
-
Tvätta vårdräkt?
Publicerad av mwp på 3 februari, 2002 vid 10:18Hur tvättar ni era våtdräkter bäst? Tror nämnligen att jag har
fått svamp utav min ( vita fläckar på kroppen).feg svarade 22 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
har du varit ute å kört nyligen är det nog frostskader 😉
-
Jag brukar tvätta dräkten med vanlig duschtvål. Det har funkat bra för mig.
-
Tja !
Jag brukar göraså att jag tvättar den i maskin på ylleprg. och med lite tvättmedel
Brukar funka jätte bra !! -
Sköljer av i sötvatten efter varje gång samt ylletvättmedel i ljummet vatten då och då.
Jag tror att det är viktigt att sjölva den ofta, även om det bara skulle vara i saltvatten. -
Det är viktigt att spola av den varje gång. Har gjort det med min och den är lika skön och mjuk som när jag köpte den -97. Jag trode aldrig att den skulle hålla så här länge men det kan bero på att jag har spolat den i varmt vatten efter varje gång.
/Tobbe
-
har en sola dräkt som jag köppte 96, har aldrig tvättat eller sköljt av den…
funkar fin fint och inte har jag fått svamp…. -
Hanteras fotbeklädnader som spankulerat i sedimenterad bottensats av förmultnade vegetabilier kletig som ämnen förbrukade av därför avsedda organ inom kroppen, avfört ur kroppen som en mindre fast massa och därefter tenderar att avsöndra odörer inverkarkande menligt på närmiljön med Y3 de med?
Logga in för att svara.