• Publicerad av anonym-anvandare på 30 november, 2004 vid 11:40

Någon som ligger inne har tester på en twintip 105 lits bräda? 03 eller 04?
    Räcker 105 liter för att bära upp en bra? den är ju inte speciellt bred för att vara en freestylebräda? 62 cm har jag för mig, är det bra popp i den? några funderingar? smile.gif
    vad kör ni för största segel och hur snabbt planer ni upp? Jag väger ca 75kg

baywatch svarade 19 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sunil

Medlem
    30 november, 2004 vid 18:27

den bär lätt upp dig i alla fall inga problems…
    segel mellan 5.0 o 7.0 lr nåt sånt är väl va rrd rekomenderar…
    sök på twintip på typ google lr nåt liknade så hittar du massa fakta…

• per_i_malmo

Medlem
    30 maj, 2005 vid 21:10

har själv en twintip 02. Vet inte hur mycket hände till 03 och 04. Kollade runt en hel del efter tester när jag köpte den och hittade nog bara fina ord om jag inte minns fel.
    Är själv verkligen ingen surfmästare men jag tycker brädan är riktigt skön och snabb till planing med båda mina segel (ett 6.4 och ett 5.0). Väger ca 70kg men det lär knappast vara några problem att väga ett antal kilo mer.

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juni, 2005 vid 07:50

jag kör på en 105lits bräda! Tycker den bär upp en bra, väger själv 75kg men om du nu endast vill ha den som lättvindsbräda kanske du skall gå upp till 110-115 liter de borde ju plana lite snabbare samt att du kan ha lite större segel. Men en 6.5-7.0 med rätt fena är ju inga problem med en 105lits twin tip. Har kört även ner till 4.7 utan problem. Har förövrigt hört mycket gott om -02orna som allarund, har 05:an o trivs bra, funkar att bränna runt på men är mer orgenterad mot bara freestyle, en mindre bräda till 4.2-4.7 är ju att föredra såklart smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juni, 2005 vid 20:58

Har också en 105 liters twintip…Har inte kört särskilt länge heller men tycker den funkar riktigt bra…min är -01 el -02. Väger 85 kg och det är inga probs på den..Tycker däremot att den kanske är lite tung att poppa..?? Kört 4,7 och 5,4 som funkat bra båda två..

• baywatch

Medlem
    7 juni, 2005 vid 15:17

Har 02:an (den oranga 105litaren), den är skön! Tycker det är bra popp och så men har inte testat de nya.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.