Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing twin tip 90 i småvågor?

• anonym-anvandare

Medlem
    23 mars, 2005 vid 11:26

Hej
    Titta hellre på en Freestyle/wave än en ren freestyle om du ska ta ut den i vågor.
    /stellan

• dude

Medlem
    24 mars, 2005 vid 08:01

Håller med.

• voodoo

Medlem
    24 mars, 2005 vid 09:55

skulle hellre säga att det beror på bredden och längden på brädan och vilken stl du ska anv den till och hur kräsen du är smile.gif
    under 60 ska väl fungera ner till typ 4.5-4.0 om det inte är grym vågridning du tänker anv den till!
    Har själv inte längre ngn vågis utan har en 90L 242 59 freestyle att anv när det blåser i som komplement till en 105L 245 64 freestyle med segelstl 4.0 4.5 5.3 6.4 dock blir det första säsongen jag testar denna combo så vi får se om det behövs en ren vågis, har dock alltid tyckt att vågisen mest står och samlar damm smile.gif

• dude

Medlem
    24 mars, 2005 vid 12:41

Själv har jag kört min egen JP Freestyle 93 i vågor en del och den har för stora axlar, eller kalla det även för för platt outline, för att funkera i vågor som har så pass mycket böj som de (små) vågor vi har i Sverige.

• voodoo

Medlem
    24 mars, 2005 vid 13:42

min lilla har iallafall funkat bra till att anv på GC i ner till 3.5 så den bör väl även funka i Sverige?
    *men den som lever får se…kanske tom blir en vågis iallafall efter lite testande wink.gif

• dude

Medlem
    25 mars, 2005 vid 08:05

Om den fungerar i vågor beror ju på hur stora “axlarna” är, i alla fall är det det som är begränsningen för min freestyle i sverigevågor. Men din voodoo på “90L 242 59” är tre liter mindre, en o en halv cm smalare och 14 cm kortare än min freestyle, så visst finns det möjlighet att den funkar åtminstonne lite bättre i vågor av den mindre storleken.

Du säger ju i och för sig att den funkat bra i GC-vågor vilka jag tycker är betydligt mindre kurviga än i alla fall Torös vågor. Och i en nästan platt nerförsbacke är det ju helt okay att svänga med en liten freestyle.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing twin tip 90 i småvågor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.