Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twin uppgradering till quad

• jonni

Medlem
    14 juni, 2011 vid 18:03

Intressant….Hur stora fenor kan man bestycka en twin med utan att det för negativa egenskaper?
    Är kanske det smartaste att pröva det och sen fräsa in quad fenor, å andra sidan så kanske kostnaden blir den samma.Sen så tycker jag mig se att det är djävligt svårt att kränga en twin till en vettig penning i dagsläget eller har jag fel?

• ola-h

Medlem
    14 juni, 2011 vid 19:28

Mistralen är rätt hyp:ad, så den går nog att sälja (i England…). Du kan säkert köra 17-18cm utan att det blir allt för konstigt. Lite beroende på fentyp.

• dude

Medlem
    18 juni, 2011 vid 07:19
    dude;658878 wrote:
    Enligt en teori som jag har så skulle det göra brädan bättre, mer lik den brädan som Tabou DaCurve Quad är i år. De har ju sagt att den brädan är mer som just denna bräda fast på speed – alltså bättre grepp och snabbare kant till kant – och det skulle kunna komma från att den har just fyra fenor i stället för två – som ger bättre grepp – och fenor som är kortare – vilket ger snabbare kant till kant.

Jag tar tillbaka det här med kant till kant och fyra fenor. Jag tror snarare att anledningen att Tabou DaCurve Quad är snabb kant till kant är att den är smalare i häcken.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twin uppgradering till quad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.