Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

• surfmeister

Medlem
    29 september, 2009 vid 18:06

Ngn som testat Quatro Tempo Twin? Boardseekermag verkar väldigt förtjusta i dem och de fick “bäst i test” av Windsurf…..är grymt sugen att köpa!

• endy

Medlem
    29 september, 2009 vid 20:14
    surfmeister;579527 wrote:
    Ngn som testat Quatro Tempo Twin? Boardseekermag verkar väldigt förtjusta i dem och de fick “bäst i test” av Windsurf…..är grymt sugen att köpa!

Vill du prova någon av syskonen (som jag för övrigt är helt störtförälskad i) hugg tag i Gurra eller Freddo på stranden, och i Halmstad finns även 74:an för test!

• larsagbg

Medlem
    1 oktober, 2009 vid 13:13

Tar någon hem Quatro i Sverige eller måste man skeppa från UK?

• star

Medlem
    2 oktober, 2009 vid 12:06
    larsagbg;580039 wrote:

Tror Surfers har agenturen. Kolla med dom 0340 677055.

• surfmeister

Medlem
    3 oktober, 2009 vid 21:43
    Star;580308 wrote:
    Tror Surfers har agenturen. Kolla med dom 0340 677055.

Nope. Surfers tar inte in Quatro längre……blir att importera!

• dr-masse

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 05:20
    surfmeister;580703 wrote:
    Nope. Surfers tar inte in Quatro längre……blir att importera!

Tycker det är lite synd att de inte tar in Quatro, de ser väldigt bra ut i år måste jag säga… även deras FSW…

• goose

Medlem
    4 oktober, 2009 vid 17:24
    dr Masse;580722 wrote:
    Tycker det är lite synd att de inte tar in Quatro, de ser väldigt bra ut i år måste jag säga… även deras FSW…

Ja…..en väldigt lockande kombo är Quatro FSW85 + Tempo Twin 76……

• ola-h

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 08:03

De kommer enligt ryktet med en Quad vilken dag som helst. De som kör deras Quadar gillar dem skarpt. Man kan köra dem som twin fins också, så egentligen finns inget att förlora med Quad.

• goose

Medlem
    5 oktober, 2009 vid 09:04
    Ola H.;581084 wrote:
    De kommer enligt ryktet med en Quad vilken dag som helst. De som kör deras Quadar gillar dem skarpt. Man kan köra dem som twin fins också, så egentligen finns inget att förlora med Quad.

Intressant, ungefär som JP Quad? Har du mer info? Det är bara att erkänna, jag har vacklat i mitt motstånd mot twins…och Quads. Fasen….

• robin

Medlem
    6 oktober, 2009 vid 11:11
    larsagbg;580039 wrote:

De finns i Norge på http://www.aloha.no/

• poppo

Medlem
    6 oktober, 2009 vid 11:47

goya twinfin 74 – första intrycken:

har inte seglat twin förut (ok med bic saxo:n en gång -95) och känslan framförallt på vågen är klart annorlunda mot singles på ett positivt sätt.

inga problem med planing och höjdtagning. på vågen: surfig, fick känslan från brädan att allt är möjligt – nu hänger det bara på mig. har inte börjat optimera mastfots- stropp- eller fenplacering än, det var för kallt för att orka laborera i söndags.

en riktig aerialmaskin verkar det va! på dagens första våg gick jag over the top med alldeles för mkt bakvikt, fick backvind å.. ja, ni fattar. 🙂 men senare fick jag till ett par stycken kontrollerade, framförallt en som landades i vågen full speed – härligt! nu vill jag bara ha mera…..

stort tack till jesper stridde som fotade efter sin vågsurf-session!

• ola-h

Medlem
    6 oktober, 2009 vid 12:20

Snyggt Poppo

• dr-masse

Medlem
    9 oktober, 2009 vid 08:57

Ja, man kan väl säga, och skriva, en hel del om det här med twin, tri och quads…

Men för min del är en sak alldeles uppenbar. Min nästa “lilla” vågis kommer att vara en twin (eller quad som kan konverteras till twin).

Jag har aldrig upplevt det förut, men faktum är att jag tycker att min stora vågis (RRD Twin 90) är roligare att rida vågor med än min lilla bräda… (RRD WC HC 75). Skulle väldigt, väldigt gärna vilja ha samma känsla i lilla brädan som i min stora, skall nog se till att det blir så…

Efter mer än ett år med båda dessa i arsenalen så tycker jag mig kunna stå för den åsikten. Och det är ju min åsikt, ah!

Jag har fortfarande massor kvar att jobba på när det gäller vågsegling, men ingen bräda har gett mig en sådan skjuts på vågridningsresan som min stora twin. Den nästan löjliga glädje jag kände efter de första åken förra hösten sitter fortfarande kvar.

• ola-h

Medlem
    9 oktober, 2009 vid 10:09
    dr Masse;582322 wrote:
    Men för min del är en sak alldeles uppenbar. Min nästa “lilla” vågis kommer att vara en twin (eller quad som kan konverteras till twin).

Jag har precis beställt ett par olika fenuppsättnignar för att testa den typ av quad-arrangemang som Quatro kör som också går att köra som twin (som alltså är helt annorlunda än Starboards Quads bland annat sitter boxarna för framfenorna betydligt längre fram). Jag kommer konvertera min twin till quad/twin rätt snart för att förhoppningsvis hinna testa lite under hösten.

• surfmeister

Medlem
    9 oktober, 2009 vid 20:12
    Endy;579567 wrote:
    Vill du prova någon av syskonen (som jag för övrigt är helt störtförälskad i) hugg tag i Gurra eller Freddo på stranden, och i Halmstad finns även 74:an för test!

Skulle absolut vilja testa Goyan. Hur ter sig T81 i mkt vind? Jag väger ca 74 kg och har kikat en del på Quatro Tempo 76 som har en bredd på 56cm och och är ca 35 bred i tailen. Mao mkt lik Goya T81. Goya T74 känns lite liten och framförallt är jag rädd att den kommer sjunka igenom för lätt i “normala” förhållanden. Vill primärt använda brädan för 4.0-5.3 segling och Quatro 76 känns “rätt” då den har liknande dimensioner som min Evo74 (56, 36.4). Hoppas på lite vind så jag får möjlighet att testa!

Sida 21 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Twinfin på 2010orna? -Hur sker utvecklingen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.