Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tylaska T-8 Shackel

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2003 vid 11:09

Tror jag gav runt 300-400 kr för mitt Wichard-schakel. Det har fungerat perfekt. Jag har “moddat” det lite så att jag har någonstans att fästa leashen samt köpt en knopp till release-snöret.

Kolla på http://www.viciousnest.net/~kaj/kitesurfing/ för lite bilder på mitt “system”.
    Extra-loopen består av lite vajerlås och annat junk från Biltema, har för mig att pryttlarna kostade run 20 spänn. smile.gif
    Det finns troligtvis betydligt snyggare och smidigare lösningar, jag satte dit biltema-prylen som en temporär lösning. Den fungerade så bra att den blev permament. smile.gif

Jag köpte min Wichard av Ingo i Stockholm. Dra ett mail till Stockholms-listan (på Yahoo-groups) så svarar han säkert.

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2003 vid 15:30

jae e nybörjare och undrar vad man ska ha shackeln till jag tycker att det käns lite läskigt att bara kroka fast sig i selen utan shakel jag tycker att man tappar kontrollen då men det kanske e as bra

• hengo

Medlem
    20 januari, 2003 vid 16:28

Schakeln kan användas att spänna fast dig själv i chicken-loopen(även kallad fegisöglan wink.gif), men kan också användas till säkerhetssystem!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2003 vid 14:23

Hej hengo! Fattar nada!
    skulle du kunna förklara lite bättre var exakt sätter man den och villken funktion den fyller!
    Tack på förhand!

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2003 vid 14:53

Istället för att sätta chickenloopen (den där öglan som du skotar med) i kroken på selen så fäster man ett shackel på selen, om man vill frigöra sig från bommen så löser man bara ut shacklett…
    Poängen med det hela är att man inte tappar ur chickenloopen när man åker/hoppar etc, och det är lättare att i en komma loss i nödsituation.
    Som det har sagts tidigare så säljer Ingo i sthlm wichard shackel, jag tror att han tar 300-400:- för ett sånt.
    adressen till sthlm-forumet är http://groups.yahoo.com/group/stockholm_kitesurf/

//fredrik a

• hengo

Medlem
    21 januari, 2003 vid 15:52

Så här ser det ut. Chickenloopen (snöret på bilden som går till selen) setts fast med hjälp av en shackel.
    hoppas du förstår nu, så att någon annan nyss förklarat smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    22 januari, 2003 vid 00:26

ooo.gif ooo.gif ooo.gif ooo.gif ooo.gif ooo.gif ooo.gif
    Nu ljusnade det! Tack grabar!
    MVH Nybörjarn

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tylaska T-8 Shackel

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.