Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Typ världens bästa spot?

  • Typ världens bästa spot?

    Publicerad av claes6 på 1 mars, 2008 vid 07:42

    Kan inte låta bli att leka med tanken.

    Låt oss säga att du har obegränsat med stålar (kommer aldrig att hända), och att du inte är världens bästa windsurfare (realitet). Vart skulle du åka då, för att under ett halvår eller ett år bara kunna träna och bli bättre. Var finns kombinationen varmt plattvatten/bra tränare OCH möjlighet till sköna vågor?

    Vart, i världen, skulle du åka?

    ebh svarade 16 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mr_soft

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 09:14

    Jag är i Mui Neh Vietnam nu. Milslånga stränder med bra vågor på sina håll. jag tycker det är riktigt bra. plattvatten vettekatten dock. kommer att åka tillbaka hit men då med egna prylar, blir för dyrt annars.

  • tim-eriksson

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 09:20
    mr_soft;450139 wrote:
    Jag är i Mui Neh Vietnam nu. Milslånga stränder med bra vågor på sina håll. jag tycker det är riktigt bra. plattvatten vettekatten dock. kommer att åka tillbaka hit men då med egna prylar, blir för dyrt annars.

    Alltid tänkt på just det.. Varför inte köpa beg prylar där nere, köra dem i några månader och sen när du åker hem sälja dem?

    Menar.. Du borde förlora på affären men inte såå mycket väll?

  • oscar

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 15:04

    Jag skulle köpa en FET husbil och köra omkring längs Australiens väst- och sydkust. WA är så soft!

  • mr_soft

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 03:19

    @Tim.Eriksson 450141 wrote:

    Alltid tänkt på just det.. Varför inte köpa beg prylar där nere, köra dem i några månader och sen när du åker hem sälja dem?

    Menar.. Du borde förlora på affären men inte såå mycket väll?

    Nej det är nog sant men problemet är att det är mest kiteare här. kanske 10-15 vindsurfare ute i snitt varje dag. ser ofta kiteprylar till salu men aldrig sett vindsurfingprylar.

  • sode

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 20:33

    @mr_soft 450397 wrote:

    Nej det är nog sant men problemet är att det är mest kiteare här. kanske 10-15 vindsurfare ute i snitt varje dag. ser ofta kiteprylar till salu men aldrig sett vindsurfingprylar.

    Började kika på resor till Mui Ne nu… är nyfiken på allt som rör vindsurfingen där nere (och till viss del kiteing också (shame on me), samt (inte för egen del) golfen…). Uthyrare, utustning, priser??

    Kan man fixa bra boende även för barnfamilj i byn, eller måste man bo inne i Phan Tiet? Hotell, bungisar?

  • calle

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 12:03

    @Claes6 448490 wrote:

    Kan inte låta bli att leka med tanken.

    Låt oss säga att du har obegränsat med stålar (kommer aldrig att hända), och att du inte är världens bästa windsurfare (realitet). Vart skulle du åka då, för att under ett halvår eller ett år bara kunna träna och bli bättre. Var finns kombinationen varmt plattvatten/bra tränare OCH möjlighet till sköna vågor?

    Vart, i världen, skulle du åka?

    Tja, jag skulle säga Maui.
    Det finns ju en anledning till att nästan alla proffs hänger där, plus att mycket R&D görs där.
    Sköna vågor finns det ju givetvis men oxå “plattvatten”.
    Om jag får in drömchansen på Lotto nu i helgen så skulle jag dra till Maui på måndag 🙂

    / Calle

  • petter

    Medlem
    13 mars, 2008 vid 13:16

    [youtube=”AH4JIiHOhUc”]Western Australia[/youtube]

  • mr_soft

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 06:53

    @sode 450567 wrote:

    Började kika på resor till Mui Ne nu… är nyfiken på allt som rör vindsurfingen där nere (och till viss del kiteing också (shame on me), samt (inte för egen del) golfen…). Uthyrare, utustning, priser??

    Kan man fixa bra boende även för barnfamilj i byn, eller måste man bo inne i Phan Tiet? Hotell, bungisar?

    hmm
    priser for kite ar iaf 140 dollar per dag 650 for 7 dagar
    vindsurfing 45 dollar per dag om jag inte minns fel
    Jibes ar det basta uthyrninsstallet

    Visst gar det bra med barnfamiljer da lampligast med ett hotel som har pool da det inte ar sa badvanligt for barn. Mui ne ar en valdigt lugn by faktiskt. hander inte mycket efter 22. har inga direkt tips om stallen men det finns manga fina bungalows vid stranden. Jag sjalv har dragit vidare annars kunde jag kollat upp det.

  • hakman

    Medlem
    21 mars, 2008 vid 11:43

    Jeri! Billigt som stryk, vind varje dag och förhållanden för både wave, freestyle och slalom. Allt inom gångavstånd. Klockrent.

  • manno

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 12:18

    @Claes6 448490 wrote:

    Kan inte låta bli att leka med tanken.

    Låt oss säga att du har obegränsat med stålar (kommer aldrig att hända), och att du inte är världens bästa windsurfare (realitet). Vart skulle du åka då, för att under ett halvår eller ett år bara kunna träna och bli bättre. Var finns kombinationen varmt plattvatten/bra tränare OCH möjlighet till sköna vågor?

    Vart, i världen, skulle du åka?

    jag hade tagit med mig svenska bikinilandslaget och åkt runt till alla spots! Obegränsat med pengar så är det ju bara att dra jorden runt och se vad man gillar bäst…

  • ebh

    Medlem
    16 april, 2008 vid 13:45

    Mui Ne är verkligen bra och Starboards uthyrningen var inte dyr och väldigt generös med tiderna. En timmes hyra var aldrig stenhårt exakt en timme och sen betala mera. Trevlig stämning med bra “hangout” på restaurangen precis bredvid spottet.
    Jag hyrde per timme (utan försäkring, hjälp!!) och då betalade jag inte mycket jfr många andra spots jag varit på.
    Det blåste ordentligt nästan varje dag under mars. Skulle påstå helt ok 3- av 5 dagar (ev t om 4 av 5).
    Trots allt, Mui ne domineras av kitare och är nog bäst för det. Men kul var det med vinden och vågorna. Inte direkt nybörjarvatten, åtminstone på e m då vinden tilltog.
    Från mars 08 ebh@telia.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Typ världens bästa spot?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.