Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › uddevalla?
-
uddevalla?
Publicerad av viktoria på 25 juni, 2009 vid 17:14Jag bor i Uddevalla och har precis börjat med Kite, är alltså helt grön. Finns de några bra ställen i närheten som är okej för nybörjare? Känner ingen som håller på med Kite heller, så tacksam för svar.
cabrinharules svarade 15 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Hej jag har bott i Uddevalla i 11 år och inte kitat en gång där.
Det finns inte några specielt bra platser för nybörjare.
Jag har alltid åkt till Vänern, där finns det väldigt bra ställen för nybörjare.Jag ska åka till Sanneboviken i morgon det ska ju blåsa nord ost då.
Det ligger ca två mil från Vänersborg, nästan vid sikhall om du känner till det. -
viktoria;555389 wrote:Jag bor i Uddevalla och har precis börjat med Kite, är alltså helt grön. Finns de några bra ställen i närheten som är okej för nybörjare? Känner ingen som håller på med Kite heller, så tacksam för svar.
Kul att du e på gång Viktoria. Hör av dig om du kommer ner hit och kitar.
Virena:smile:
-
kompisen bor ute i fiskebäckskil typ och har precis börjat köra på brädan. han är alltid sugen på att köra i uddevalla. säger till honom att läsa tråden.
-
Kolla in den där sidan med spots-kicksass.se eller vad den heter.
…Här va den visst: http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp
-
Det finns en del helt okej spots nära Uddevalla. En del av dem tror jag att jag är rätt ensam om att ha upptäckt/kört på. Däremot är de flesta av dem inte speciellt nybörjarvänliga… men så snart du kan ta höjd ordentligt så är det bara att messa mig så kan du få lite tips.
Jag kommer ner till Fiskebäckskil i mitten av juli, å blåser det så blir det nog en del kiting./Kaj
-
Hej ! visst finns det ställen som går att kita på i Uddevalla, men dom är som sagt inte så
nybörjarvänliga, vilket är otroligt viktigt om man är helt grön.
Det är nog värt mycket att åka en bit extra för att få kita på säkra ställen.Och jag kan nog tycka att endast att behärska att ta höjd inte är fullt tillräkligt för att
kitesurfa i norra bohuslän.Det krävs nog ett par års erfarenhet av kitesurf för att veta vad man håller på med
när man kör på ställen som inte är säkra. -
Det finns ju grader i helvetet.
Vissa av spotsen räcker det att kunna ta höjd på hyfsat för att de ska vara okej… andra ska man ha en hel del mer erfarenhet under harnessen för att ge sig på. :smirk:
/Kaj
-
Cortex;555613 wrote:andra ska man ha en hel del mer erfarenhet under harnessen för att ge sig på. :smirk:
/Kaj
Hur menar du nu under?? Inte över???
-
Tja,
Jag började kitea i Stenungsund.. finns några OK spots där.. Bäst vind riktningar S-W. Rigg yta allt från gräs till sand med lerbotten eller sand.
Tollenäs camping brukar en del köra och sen ett spot vis Stora höga..
Lycka till!
-
Roland;555631 wrote:Hur menar du nu under?? Inte över???
Kör du sittsele ella?
/Kaj
-
kör inte alla sittsele?? Alla som kör flysurfer ijallefall…..Var sitter erfarenheten??
-
Roland;555837 wrote:kör inte alla sittsele?? Alla som kör flysurfer ijallefall…..Var sitter erfarenheten??
Meeeen, jag kör inte sittsele… och ingen annan heller av de jag känner som kör Flysurfer. Hmm, måste vara något man håller på med i Onsala i så fall.
Konstigt folk som bor där alltså./Kaj
-
Nej nej Kaj det är folk som inte sett något annat än Onsala och Gbg och ibland Varberg..Och inte insett att man kan surfa oftare, på krävande utrymmen med foils;) Plus att de inte har snö så på vintern behöver de inte något annat så…
Logga in för att svara.